Gå til innhold
  • Bli medlem
Støtt hjemmeautomasjon.no!

Heatit Z-DIM flimmer


Anbefalte innlegg

Hei!

Har nettopp installert en ny Heatit Z-DIM, og har 12 pærer av 5w LED som er dimbare på denne.

Likevel får jeg flimmer?

 

Den skal jo dimme LED fra 1-200VA. Er det dimmeren, pærene eller annet som er problemet her?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva slags pærer er dette? Mulig de ikke er av god kvalitet? Om det er GU10 pærer eller lignende så er det jo enkelt å bytte én pære og se om det hjelper.

 

Jeg gikk fra Fibaro Dimmer 2 med buypass til Heatit Z-dim på en 10.5w E27 LED pære. Flimret noe mindre etter at jeg byttet til Z-dim, men noe var det fortsatt, nok til at det var irriterende. Dette var en dårlig/billig pære fra Clas Ohlson – og ja, det sto på pakken at den kunne dimmes. Byttet til et ordentlig merke (Osram) denne uka og da sluttet det å flimre helt.

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 14.8.2020 den 12.27, LaStrada skrev:

Hva slags pærer er dette? Mulig de ikke er av god kvalitet? Om det er GU10 pærer eller lignende så er det jo enkelt å bytte én pære og se om det hjelper.

 

Jeg gikk fra Fibaro Dimmer 2 med buypass til Heatit Z-dim på en 10.5w E27 LED pære. Flimret noe mindre etter at jeg byttet til Z-dim, men noe var det fortsatt, nok til at det var irriterende. Dette var en dårlig/billig pære fra Clas Ohlson – og ja, det sto på pakken at den kunne dimmes. Byttet til et ordentlig merke (Osram) denne uka og da sluttet det å flimre helt.

Det er Osram E14 LED pærer, skulle fungere fint?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 hours ago, Cali said:

Det er Osram E14 LED pærer, skulle fungere fint?

Osram er av erfaring noe av det bedre. Men er du 100% sikker på at den er dimbar? Har selv funnet ut at jeg har kjøpt ikke-dimbar ved en feil. Den fungerte i månedsvis før den plutselig begynte å flimre. Sånt skjer når man bare skal plukke med seg en tilfeldig LED-pære på matbutikken og har litt dårlig tid...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 timer siden, LaStrada skrev:

Osram er av erfaring noe av det bedre. Men er du 100% sikker på at den er dimbar? Har selv funnet ut at jeg har kjøpt ikke-dimbar ved en feil. Den fungerte i månedsvis før den plutselig begynte å flimre. Sånt skjer når man bare skal plukke med seg en tilfeldig LED-pære på matbutikken og har litt dårlig tid...

Jepp! Det står Dimmable på de, så det skulle jo fungere. Kostet 700,- kr + for alle pærene. Bør jeg reklamere?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å gjøre denne siden bedre. Du kan justere dine innstillinger for informasjonskapsler, ellers vil vi anta at dette er ok for deg.