Gå til innhold
  • Bli medlem
Støtt hjemmeautomasjon.no!

Taklampe med 12 stk G9 pærer - hvordan styre med homeKit?


Anbefalte innlegg

13 minutter siden, Moskus skrev:

 

Utmerket. Fra er pros / cons ved de to alternativene? Dama klarer ikke forholde seg til HomeKit, så hun skrur av med de gamle bryterne som gjør de utilgjengelig for meg i HomeKit. Er den med dimmehjul da den beste løsningen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, Christian_S skrev:

 

Utmerket. Fra er pros / cons ved de to alternativene? Dama klarer ikke forholde seg til HomeKit, så hun skrur av med de gamle bryterne som gjør de utilgjengelig for meg i HomeKit. Er den med dimmehjul da den beste løsningen?

 

Begge løsningene vil kunne betjenes på samme måte, enten med bryteren eller med HomeKit. Dimmerhjulet erstatter bryteren, mens innbyggingsenheten kobles til eksisterende bryter :) Uansett ender du opp med å ha en fysisk bryter (som kan benyttes uten å gjøre bryteren utilgjengelig i HomeKit) som også kan styres via HomeKit.

  • Thanks 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei. 

 

Min nye Nemron Zigbee Dimmer 300W var lett å koble til Hue appen og jeg kan styre lyset derfra. Men jeg får den ikke opp i Hjem appen til Apple og kan ikke styre den med Siri. Regner med at dette er mulig, noen som vet hva jeg gjør galt? Den dukker heller ikke opp i listen av HomeKit og Siri enheter i Hue appen så virker som Hue ikke videreformidler til HomeKit at Nemron enheten eksisterer...  og jeg finner ingen måte å legge den til... Har Hue fjernet støtten for Nemron dimmeren?

 

Jeg har også en Ikea Trådfri bridge / gateway i nettverket mitt. Er det bedre å styre Nemron dimmeren via denne bridgen for å få tilgang via Siri og HomeKit?

Endret av Christian_S
La til info om Trådfri
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ingen av systemene, men jeg gjetter at ettersom du ikke får opp Namrom i HomeKit/Siri listen i Hue-appen, så er de ikke støttet. Tipper Hue kun eksponerer sine egne enheter (+ kanskje 3.part lyspærer) til HomeKit.

 

IKEA Gatewayen er nok enda dårligere en Hue. Om du ser på en alternativ gateway til å erstatte alt har du f.eks Conbee II. Det er nok en stor sannsynlighet for at du må sette opp HomeBridge for å få inn Namron dimmeren i HomeKit og da kan du like gjerne se på å skifte ut GW uansett imo.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tenker å forsøke meg med en EcoDim Smart Vridimmer ZigBee eller Namron LED Dimmer ZigBee 200W koblet inn i HomeKit via Homey 🤞

Apple Home(Kit) trenger noe som kan oversette mellom ZigBee og HomeKit. Så kan vi håpe på at ZigBee kommer inn i Home-varmen i fremtiden:

 

Sitat

Amazon, Apple, Google, and the Zigbee Alliance joined together to promote the formation of the Working Group. Zigbee Alliance board member companies IKEA, Legrand, NXP Semiconductors, Resideo, Samsung SmartThings, Schneider Electric, Signify (formerly Philips Lighting), Silicon Labs, Somfy, and Wulian are also on board to join the Working Group and contribute to the project.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å gjøre denne siden bedre. Du kan justere dine innstillinger for informasjonskapsler, ellers vil vi anta at dette er ok for deg.