Gå til innhold
  • Bli medlem
Støtt hjemmeautomasjon.no!
  • 0

Smart system på 12v


Choofa

Spørsmål

Hei. 

Jeg er kanskje ikke på rett nettsted, da dette er "hjemme automasjon" og ikke hytte automasjon" 🤪 men forsøker uansett.

 

Jeg forsøker å finne en løsning for smartutstyr til 12v på hytta. Der går det på solpanel og lithium batteri. 

 

Tenker noe tilsvarende som Nexa, da dette er det jeg bruker hjemme. Men alt av forslag er av interesse.

 

/-Choofa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 svar til spørsmålet

Anbefalte innlegg

  • 0

Jeg har spekulert litt på dette og håpet at jeg skulle ha noe i drift denne sommeren, men slik ble det ikke.

Uansett, jeg har tenkt på zigbee for å bygge automasjonen på. 
Hvordan det er med 12volts-zigbee-dingser vet jeg ikke, men 24volts finnes det en del av.

Jeg tenkte da på regulert 24volt (fra 48 volt batteribank) da man også får WiFi aksesspunkter  + 4g samt annet 24v PoE -utstyr.

 

Jeg tror det er litt å hente med en smartere kjøring av inverter feks. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Svar på spørsmålet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å gjøre denne siden bedre. Du kan justere dine innstillinger for informasjonskapsler, ellers vil vi anta at dette er ok for deg.