Gå til innhold
  • Bli medlem
Støtt hjemmeautomasjon.no!

LED-stripe kortsluttet Fibaro Switch?


Anbefalte innlegg

Hei

Jeg har et oppsett med en Fibaro Switch 2 ( https://www.elektroimportoren.no/fibaro-rel-1-x-8a-1840w-z-wave/4512444/Product.html?Event=searchlist) som står i en takboks i garasjen. Fra denne går det kabling til et utendørs stikk som kontrollerer julelys. 

Så kjøpte jeg en LED-stripe fra AliExpress som jeg tenkte jeg kunne bruke resten av året (ALi LED-stripe) .

Etter 2 gangers bruk kortsluttet driten. Fibaro switch funker ikke lengre og er død (har forsøkt å resette og slikt). LED-stripen kortslutter også andre stikk jeg forsøker å sette den inn i. 

Så leser jeg i manualen til Fibaro at «Do not connect types of loads other than resistive and incandescent!». Kan noen som kan litt mer elektro enn meg sjekke om jeg har driti meg ut med den stripa, at den faller inn under andre ting enn «resistive and incandesecent»

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 timer siden, Laterman skrev:

at den faller inn under andre ting enn «resistive and incandesecent»


Det gjør den. Men det som er ødeleggende er kortslutningen som høyst sannsynlig har brent fast kontaktene i Fibaro Switch sitt lille rele.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 15.8.2020 den 22.25, Laterman skrev:

Så kjøpte jeg en LED-stripe fra AliExpress som jeg tenkte jeg kunne bruke resten av året (ALi LED-stripe) .

Etter 2 gangers bruk kortsluttet driten. Fibaro switch funker ikke lengre og er død (har forsøkt å resette og slikt). LED-stripen kortslutter også andre stikk jeg forsøker å sette den inn i. 

... dette er nok enda et eksempel på hvorfor man ikke kjøper 220V-utstyr på AliExpress eller eBay, dessverre.

Tror du skal være glad for at det ikke gikk verre.

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

... dette er nok enda et eksempel på hvorfor man ikke kjøper 220V-utstyr på AliExpress eller eBay, dessverre.
Tror du skal være glad for at det ikke gikk verre.

Husk at dere kan få en avkorting i forsikringen hvis det skulle bli en brann eller annen skade. Alt 230V utstyr som benyttes skal være Ce merket.

/Helge


Sent from my iPhone using Tapatalk
  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å gjøre denne siden bedre. Du kan justere dine innstillinger for informasjonskapsler, ellers vil vi anta at dette er ok for deg.