Gå til innhold
  • Bli medlem
Støtt hjemmeautomasjon.no!

Rør, kanal, list til ledstriper


Mathias

Anbefalte innlegg

I stua har vi et sånt gammeldags gardinbrett eller hva det nå heter. Det er er en kant som går fra taket og ned som opprinnelig skal skjule gardinfester og denne går hele lengden på veggen.

 

Jeg har montert ledstripe der i stedet for gardinskinnen og det blir veldig fint og jevnt i stuen. Men problemet er at selve ledlys-punktene vises veldig godt fra utenfor huset og i gjenskinnet i vinduene.

 

Derfor er jeg ute etter en kanal, rør eller noe jeg kan legge led-stripen inni (evt under) som er litt frostet eller noe som gjøre at selve diodene ikke blir fullt så synlig.

 

Har sett på aluminiumsprofiler hos Elektroimportøren og disse vil nok bli veldig bra, men det blir relativt dyrt. Siden installasjonen ikke vises så er det ikke så viktig hvordan dette faktisk ser ut så jeg kunne tatt til takke med bare et plastrør med godt nok gjennomskinn eller noe annet.

 

Er det noen her som har tips til hva man kan bruke som er rimelig i pris?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 hours ago, mk1 black limited said:

 

Bestilte disse, jeg :) Best av alt er at det var samme pris og frakt (40 kr pr meter) om man fikk det sendt fra UK, men betraktelig kortere leveringstid. Så da bestilte jeg fra UK :) 

 

Fortsatt like spennende hver gang om det kommer gjennom tollen uten noe mikkmakk, men erfaringene hittil er at det går akkurat som før 😅

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 hours ago, Mathias said:

 

Bestilte disse, jeg :) Best av alt er at det var samme pris og frakt (40 kr pr meter) om man fikk det sendt fra UK, men betraktelig kortere leveringstid. Så da bestilte jeg fra UK :) 

 

Fortsatt like spennende hver gang om det kommer gjennom tollen uten noe mikkmakk, men erfaringene hittil er at det går akkurat som før 😅

Lurt, jeg fikk også mine fra UK. Gikk kjapt i forhold til Kina. Når det er sagt så kommer som regel varer fra Banggood vesentlig raskere frem fra Kina enn varer fra AliExpress.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å gjøre denne siden bedre. Du kan justere dine innstillinger for informasjonskapsler, ellers vil vi anta at dette er ok for deg.