Gå til innhold
  • Bli medlem
Støtt hjemmeautomasjon.no!

Systemair z-wave adapter


HansHG

Anbefalte innlegg

Hei

Jeg har et Systemair VTR300 aggregat som jeg prøver å styre med et z-wave adapter.

Jeg har lenge kjørt den originale z-wave 1,4 integrasjonen i Home Assistant og får da ingen relevant info ut av dette z-wave adapteret til systemair.

Jeg har nå teste OZW integrasjonen i håp om at det hjelper siden det er versjon 1,6.

Det ser ut som at jeg får samme svada infoen fra z-wave adapteret i OZW. 

Er det noen andre som har testet dette eller har noen tips om hvordan jeg kan få korrekt info?

 

Første bilde er infoen fra 1.4

478470214_SystemairZW14.JPG.0c3f63a2c7351dec9a00de8cf9bf2fc8.JPG

 

Andre bildet er infoen fra OZW

1225303252_SystemairzwaveOZW.thumb.JPG.5d42d5d79a87eb38b1970c2bcd0543a1.JPG

Endret av HansHG
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 måneder senere...
På 1.9.2020 den 11.37, HansHG skrev:

Hei

Jeg har denne typen:

IMG_1925.thumb.jpg.ab3c948f972cbf615a36a8ceced6a31c.jpg

 

Hei HansHG - Har du funnet ut av det? Jeg har snakket med Systemair og de sier at det krever minimum 5.07.00 for å kjøre Z-wave apdapter - så jeg har oppgradert til 5.11.00 så sliter litt med å få de til å fungere? Kjører da ikke HA men FH. Evt andre som har noen tips?

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 timer siden, fro-d skrev:

 

Hei HansHG - Har du funnet ut av det? Jeg har snakket med Systemair og de sier at det krever minimum 5.07.00 for å kjøre Z-wave apdapter - så jeg har oppgradert til 5.11.00 så sliter litt med å få de til å fungere? Kjører da ikke HA men FH. Evt andre som har noen tips?

 

Hei

Nei, jeg fikk det aldri til med denne modulen. Jeg gikk for Modbus-løsningen til @Moskus det fungerer veldig bra.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 1.11.2020 den 14.56, fro-d skrev:

 

Hei HansHG - Har du funnet ut av det? Jeg har snakket med Systemair og de sier at det krever minimum 5.07.00 for å kjøre Z-wave apdapter - så jeg har oppgradert til 5.11.00 så sliter litt med å få de til å fungere? Kjører da ikke HA men FH. Evt andre som har noen tips?

 

 

Da kom jeg litt lenger til å få Z-wave adapteren til fungere - For jeg hadde ikke brukt pacthed nettverkskabel til Z-wave adapter.. Men når jeg byttet om fikk jeg kontakt og klarte sette temperatur (12- 19 grader) men ikke funnet ut hvordan man endrer vifte hastighet. Noen som vet?

 

Virker som det er litt begrenset med parameter i denne Z-wave adapteren, så vurderer å bytte til modbus tilkobling isteden....

Frode

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å gjøre denne siden bedre. Du kan justere dine innstillinger for informasjonskapsler, ellers vil vi anta at dette er ok for deg.