Gå til innhold
  • Bli medlem
Støtt hjemmeautomasjon.no!

Har noen fått Fibaro smart implant til å virke med DS18B20?


Olex

Anbefalte innlegg

Overgangen fra Fibaro HC2 til HS4 tusler sakte men sikkert fremover...
Har brukt Fibaro Smart Implant med 2x DS18B20 for å overvåke varmtvannsberederen.
Dette fungerte aldeles utmerket med Fibaro HC2, men ikkje med HS4.
På HS4 kommer ikkje temperaturene opp (2x ekstern og 1x intern), det dukker opp "application statuser" og "notifications" i bøtter og spann.
Har forsøkt med beta Z-wave plugins, også den siste med støtte for S2.
Har forsøkt S2, S0, authenticated og ikkje, alle mulige vrier.
Alt eg kan få opp, er den interne temp føleren.
 

Noen som har fått til dette eller har ein ide om hva det kan skyldes?
Takker for hjelp (før noden blir lagt i skuffen for ei stund).
Har så vidt begynt å kike på Arduino, ser jo ut som ei grei løsning på oppgaven, men hadde vært kjekt og få smart implant til å virke.

 

 

Ole

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er vel et lite år siden jeg prøvde meg med Smart Implant i HS3 uten noen suksess men jeg har kjørt i flere år med forgjengeren Universal Binary Sensor eller hva den nå heter med 3 stk DS18B20 og det funker helt 100. Kjøpte inn en Smart Implant for å ha i tilfelle UBSen skulle slutte å virke. Den er jeg helt avhengig av for gulvvarmestyring og UBS er ikke å få tak i lengre... Prøvde meg også med ZUNO men den ville heller ikke funke i HS3. Tok det opp med HS Support men de hadde så mye å gjøre med HS4 utvikling at de ville ikke se på det en gang... men det begynner å bli en stund siden og der skjer nå ikke så veldig mye HS4 utvikling heller...

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mange takk @SveinHa !

Da legges smart implant bort inntil videre, synd at forgjengeren UBS ikke er å oppdrive lenger.

Blir vel til og knote litt med Arduino for oppgaven, savnet i ett svakt øyeblikk Fibaro HC2'en...

 

For ellers håpe at det ellers blir sving på HS4 utviklinga, skrekken er at HS går opp i liminga!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 02/09/2020 at 08:36, SveinHa said:

Prøvde meg også med ZUNO men den ville heller ikke funke i HS3. 

Jeg har kjørt med ZUNO siden 2018 i HS3. Og senest for to dager siden fikk jeg satt opp en til:

Mulig du sliter litt med å sette opp programmet riktig i Arduino? Jeg har ikke kommet i mål enda med mitt, men jeg kan prøve å hjelpe deg. Jeg kan alltids prøve å få opp en DS18B20 selv med Zuno. Mener de tilogmed har ett eksempelprogram på nettsiden sin.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Guahtdim skrev:

Mulig du sliter litt med å sette opp programmet riktig i Arduino?

Ja, kanskje det. Jeg brukte konfiguratoren men den dukket opp med helt feil antall devicer i HS3. Skal se om jeg finner den igjen i støvhaugen når høstmørket senker seg... Skal brukes til nivå- og temp.måling i poolen og nå er sesongen såpass på hell at det ikke har stort hast før til våren.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 6 måneder senere...

HomeSeer-gjengen har endelig kjøpt seg en sånn og testet litt. De har funnet et problem og laget en ny versjon av Z-Wave-plugin, som skal fikse så den støtter temp-sensorene! :) Man MÅ inkludere den non-secure, forresten. 
 

Last ned ny versjon her:

https://forums.homeseer.com/forum/homeseer-products-services/general-discussion-area/1315136-issues-with-fibaro-fgbs-222-us-smart-implant-adding-child-devices?p=1466559#post1466559

  • Like 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å gjøre denne siden bedre. Du kan justere dine innstillinger for informasjonskapsler, ellers vil vi anta at dette er ok for deg.