Gå til innhold
  • Bli medlem
Støtt hjemmeautomasjon.no!

Fibaro Universal eller smart implant


Anbefalte innlegg

Jeg lurer på om jeg prøver på noe umulig her, kanskje noen av dere vet. 

 

Jeg hadde en smart impant som jeg kobblet opp mot garasjeporten for å kunne åpne/ lukke den remote. Det fungerte bra. Så fant jeg ut at jeg skulle prøve å kobble 3 stk temp sensorer på den samme, men den ville ikke finne de - de dukket ikke opp. Så prøvde jeg en Universal Binary enhet jeg hadde liggende, og den fant de 3 temp sensorene helt fint, men på den før jeg ikke til å fjernstyre output-1 slik at jeg kan lukke garasjeporten. 

 

Er det mulig å få enten smart implant eller universal binary enheten til å gjøre 2 jobber, både lese temp og styre output-1? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, slippern skrev:

Dette skal jo være fullt mulig å få til på smart implant mener jeg..

Men hver gang du kobler fra/til noe på smart implant, må den eksluderes og inkluderes på nytt.

 

Ja det var det jeg trodde og. Har prøvd med exclude/ include syklus, det hjalp ingenting. Har de kanskje endret på kontaktene for temp-sensorene?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Temp-sensorene kobles på GND, SD og SP, og garasjeporten på output 1 slik som du har gjort.. så det bør fungere.

Du kan også prøve og sette kontrolleren i heal-modus, også aktivere inkluderingsmodus på smart implant, det funket hos meg når den ikke så rett etter inkludering.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å gjøre denne siden bedre. Du kan justere dine innstillinger for informasjonskapsler, ellers vil vi anta at dette er ok for deg.