Gå til innhold
  • Bli medlem
Støtt hjemmeautomasjon.no!

Ikea Skogsklöver og Rollertrol?


Moskus

Anbefalte innlegg

Regner med at du skal modde rullgardin. Hadde et prosjekt for lang tid tilbake med eldre modell rullgardin🤨

Men kjøpte for liten motor så det blei litt mekk med krympestrømpe og 3d print for å få dette til å ligge inne i røret.
Virket helt greit, står ubrukt nå. 
 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sjekket nettsiden og de adskillig dyrere nå😲.

 

Da jeg kjøpte var  de så billige att det var verdt å prøve, kjøpte disse fra Ebay for noen år siden.

Alternativet var mye dyrere. Det jeg misslikte med de jeg har er hvordan man setter opp endestopp.

Foretrekker att det er en bryter som man setter dette på. Den jeg har settes fra en fjernkontroll.

Tror den mistet endestopp etter att jeg tok strømmen. 

 

Foretrekker motorer med 3 ledninger, lettere å få dette koblet opp mot fibaro roller shutter 2

 

 

 

 

 

Endret av Thgv8g
Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 timer siden, Thgv8g skrev:

Regner med at du skal modde rullgardin. Hadde et prosjekt for lang tid tilbake med eldre modell rullgardin🤨

Jeg har huset fult av Ikea-rullegardiner og Rollertrol-motorer, men jeg vet ikke om de passer inn i Skosklöver...

 

3 timer siden, slippern skrev:

Er disse Rollertrol motorene av god kvalitet og verdt prisen?

Jeg har en original Rollertrol som er installert i 2013 og som sviver fint enda. De fleste klarer seg bra. Det var en serie i ca. 2015 som hadde litt problemer, men motorer før og etter fungerer fint.

 

Har kjøpt rimeligere på eBay, og de klarer seg stort sett like greit, men et par har låst seg.

 

2 timer siden, Thgv8g skrev:

Foretrekker motorer med 3 ledninger, lettere å få dette koblet opp mot fibaro roller shutter 2

Jo, men de fleste rullegardinmotorer er svakstrøm. Roller Shutter 1/2/3 er 220V....

  • Thanks 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Moskus, hvordan styrer du dine 12V motorer?

De jeg har er 12V  power inn og 433MHz signal fra en remote.

 

Ser at de også selger ventiler, vurderer å slenge inn en bestilling for å sjekke dem ut.

Har noen på forumet prøvd disse?

 

Endret av Thgv8g
Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 minutter siden, Thgv8g skrev:

De jeg har er 12V  power inn og 433MHz signal fra en remote.

RFXtrx433 med RFXCOM-plugin'en støtter dem. :)

 

17 minutter siden, Thgv8g skrev:

Ser at de også selger ventiler, vurderer å slenge inn en bestilling for å sjekke dem ut.

Har noen på forumet prøvd disse?

Link?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å gjøre denne siden bedre. Du kan justere dine innstillinger for informasjonskapsler, ellers vil vi anta at dette er ok for deg.