Gå til innhold
  • Bli medlem
Støtt hjemmeautomasjon.no!

Z-Wave sluttet å virke..


Sture00

Anbefalte innlegg

Homeseer får plutselig ikke kontakt med Z-wave devicer lengre.. Har forsøkt å restarte, og flytte usb sticken til en annen usb port (Z-Stick Gen5) uten at det gjør noen endringer. 

Noen så har noen forslag til hva jeg kan feilsøke.. og vet hvorfor dette plutselig skjer,, 

1.PNG

2.PNG

Lenke til kommentar
Del på andre sider

45 minutter siden, Sture00 skrev:

Jeg kan ta backup og det ser ut som alle enheter sender til HS men HS kan ikke sende ut kommando til on/off brytere. Fjernkontroller og bevegelsesensorer rapporterer men ingen styring når jeg forsøker på sky av/på.

 

Du kan prøve å putte USB sticken i en RPI og kjøre Z-Way, eventuelt Silicon Labs sin PC-controller, for å få testet zwave utenom HS.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser ut som sticken fungerer litt periodisk og må byttes ut. Hva blir den riktige måten ved å bytte ut en Zwave stick med ny? 

Har tatt backup i Plug-ins --> Z-wave--> Controller Management, men skal det ikke være en restore knapp hvor jeg kan gjøre inn backupen jeg har tatt?  Fjerner jeg eksisterende Z-Wave nett og opprettet nytt med backup, Feks ERASE this interface and create a new network?

backup.JPG

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1. Send en epost til HomeSeer at du også ønsker backup-funksjonen tilbake i HomeSeer. Det ser ut til at de ikke prioriterer det da "ingen spør etter det".

 

2. Bruk AeoTech sin Z-stick programvare til å tak backup, og restore den til en annen Z-stick eller UZB1.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å gjøre denne siden bedre. Du kan justere dine innstillinger for informasjonskapsler, ellers vil vi anta at dette er ok for deg.