Gå til innhold
  • Bli medlem
Støtt hjemmeautomasjon.no!
  • 0

vordan kan jeg få mitt windows nettbrett til og skru på skjermen når strømmen er tilkoblet?


Knutarn

Spørsmål

Hvordan kan jeg få mitt windows nettbrett til og skru på skjermen når strømmen er tilkoblet?

 

Har ingen innstillinger på det?

 

Tanken er at skjermen skrur seg av etter 30min uten strøm ( det funker )

 

Men når strømmen kommer tilbake så skal skjermen skru seg på. Og har ingen innstillinger på dette.

 

Noen med tips?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 svar til spørsmålet

Anbefalte innlegg

  • 0
41 minutes ago, Moskus said:

Det virker som om du ikke har fortalt oss en bit av oppsettet. Hvordan kan en skjerm som allerede er av skru seg av etter 30 min der "noe" er uten strøm?

 

Ja selvfølgelig :D

 

Jeg har en Windows nettbrett på veggen. Funker samme måte som Ipad nettbrett.

 

På Ipad nettbrettet kan jeg velge at Skjerm skrur seg av etter 30min på batteri (eller når ladingen blir borte) . Og når den får strøm/lading så kan jeg be den om at den skal skru på skjerm helt til strømmen/ladingen blir borte igjen.

 

Ønsker og gjøre dette på min windows tablet også.

 

Problemet er at jeg ikke kan velge at skjermen skal komme på igjen ved lading/strøm.

 

Kjører HS3 og z-wave.

 

Har da en motion sensor som er koblet på laderen. Når det er bevegelse i gangen så skrur nettbrettet seg på i 30 min. så kutter den strømmen/ladingen. Og 30min etter det så går skjermen i svart ( dette er mest brukt for at nettbrettet ikke skal være på hele natta samt lade hele natta.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 0
1 hour ago, Moskus said:

Hmmm... nå er det mulig jeg tar feil (og tydeligvis siden du spør), men jeg trodde dette gikk automatisk... Kobler jeg på strøm på mine laptop'er eller Surface'r (og den ikke sover), så går skjermen på.

 

Du har selvfølgelig helt rett.

 

Det som er problemet jeg ser nå, er at når nettbrettet for strøm så komme pålogingsbilde frem. Der man må ta fingeren og skyve opp ruten for og komme inn. Hvordan fjerner jeg denne funksjonen?  :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 0

Fant løsningen.

 

Til dere som kommer over denne her. 

 

Jeg måtte ha passord på kontoen. Da fikk jeg opp det valget.

 

Da logger denne in på kontoen når jeg skrur på pc.

 

Men problemet kommer tilbake når pc går i dvalemodus/hvilemodus (skjerm av modus) 

 

Løsningen på det er:

 

Hi Ethan,

 

Thanks so much for your reply, and I apologize for the late response.  This likely would have worked, but unfortunately I'm on Windows 10 Home Edition.  I did however find a solution on this website, the instructions that worked for me are as follows:

 

  1. Open regedit
  2. Navigate to HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Policies\Microsoft\Windows
  3. Right click on Windows and select New>Key
  4. Name the new key Personalization
  5. Right click on Personalization and select New>DWORD (32-Bit) Value
  6. Name it NoLockScreen
  7. Double click NoLockScreen and edit the value to be 1 (Hexadecimal) and click OK.
  8. Restart the computer, and the lock screen should be disabled when it resumes from sleep.

Thanks for all your help!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 0

EDIT: Ser ut som neste problem er at når denne får strømmen tilbake så kommer skjermen på. Og etter 3 sec så skrur skjermen seg av. 


Denne vil at jeg fysisk skal ta  på skjermen, da vil den holde seg på. 

 

Noen som har du fiks på det?

 

Eller veit om en bedre ide for og syre på/av av skjermen via HS3 xD

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 0
On 20/09/2020 at 17:23, Moskus said:

Jon00 har en scriptpakke/plugin for å kontrollere tilkoblete PCer. Den burde ha mulighet til å slå av og på skjermer hvis jeg husker riktig.

Har du noe link? Prøvd og søke på det men komme på et forum innlegg https://forums.homeseer.com/forum/3rd-party-developer-area/general-developer-discussion/jon00/61693-jon00-remote-computer-control-network-monitor-hs2-hs3-hs4

 

Men finner ingen nedlastings link :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Svar på spørsmålet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å gjøre denne siden bedre. Du kan justere dine innstillinger for informasjonskapsler, ellers vil vi anta at dette er ok for deg.