Gå til innhold
  • Bli medlem
Støtt hjemmeautomasjon.no!

Homey + Elko super tr rf


Anbefalte innlegg

Heisann! 

Har homey og kjører Elko super tr rf termostat på noe varmefolie.. Nå står termostaten innstilt på romføler, men romføleren i termostaten er rett og slett ræva. Burde kanskje vært stilt inn på maks begrenser i steden for å sikre parketten.. Uansett, har også en Netatmo og den er relativt stabil så tenkte å kanskje la den styre varmen! Vil det fungere å lage en flow som skrur av og på varmen ut ifra hva netatmoen sier temperaturen er? Noen som har noen gode forslag til hvordan jeg kan styre varmen i gulvet til å samtidig gi rommet en satt temperatur på f. eks 22 grader? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjenner ikke detaljene i Elko, men på HeatIt sine kan man bruke både gulvtermostat og luftføler samtidig. Poenger er at termostaten da kan passe på parketten (for det er et problem) samtidig som det er enklere å oppnå ønsket romtemperatur.

 

Jeg finner det veldig merkelig hvis Elko Super RF (som tross alt har "Super" i navnet) ikke kan det samme.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Just now, Moskus said:

Jeg kjenner ikke detaljene i Elko, men på HeatIt sine kan man bruke både gulvtermostat og luftføler samtidig. Poenger er at termostaten da kan passe på parketten (for det er et problem) samtidig som det er enklere å oppnå ønsket romtemperatur.

 

Jeg finner det veldig merkelig hvis Elko Super RF (som tross alt har "Super" i navnet) ikke kan det samme.

Så vidt jeg vet kan ikke Elko ha begge deler. Kun luft, gulv eller maks begrenser.. Og den interne romføleren er rett og slett ubrukelig om den er plassert i samme ramme som en dimmer som avgir noe varme.. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, Kjettern skrev:

Og den interne romføleren er rett og slett ubrukelig om den er plassert i samme ramme som en dimmer som avgir noe varme.. 

Interessant at du skulle si det, det er bl.a. det HeatIt har fått pepper for og som de har jobbet på spreng for å løse.

Men  det må jo gå an å kompensere for det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

33 minutes ago, Moskus said:

Interessant at du skulle si det, det er bl.a. det HeatIt har fått pepper for og som de har jobbet på spreng for å løse.

Men  det må jo gå an å kompensere for det?

Hehe joda jeg kan kompensere, problemet er bare at varmen dimmeren genererer variere ut ifra hvor mye lyset er dimmet eller om lyset er på/av 😅

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minute ago, Moskus said:

I verste fall kan du vel montere en ekstern romføler koblet til Elko RF?

Jo det var det jeg kanskje håpet på, spørsmålet er hvordan jeg skal få styrt elko'en via den eksterne romføleren. La oss si at romføleren er stilt på 22 grader, da må jo denne trigge elko'en av og på. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å gjøre denne siden bedre. Du kan justere dine innstillinger for informasjonskapsler, ellers vil vi anta at dette er ok for deg.