Gå til innhold
  • Bli medlem
Støtt hjemmeautomasjon.no!

DeConz Phoscon max antall sensorer


Slabbedask

Anbefalte innlegg

På Deconz Phoscon, er det et maks antall batteri sensorer en kan legge til?

Jeg har lagt til ca 60 batterisensorer (Aqara dør/windu og noen få virasjon og temperatur.

Har 5 IKEA plugins som forsterkere.

 

Det stoppet seg litt opp etter ca 60 stk, phoscon finner ikke sensorene jeg prøver å legge til.

Hvis det er en maks antall rett på Paspberry Pi Raspbee kortet, kan jeg da øke antall IKEA plugins for å ta over slik at ikke så mange går direkte på Raspbeen? 

 

Ser ved oppstart av DeConz at det er max 200 noder

Endret av Slabbedask
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har 135 noder hos meg, men vet ikke fordelingen mellom lys og aqara sensorer. Men så mange som 60 aqara sensorer er det neppe

Edit: 70 av nodene er batteridrevne, men da er det en del Philips dimmere med. Jeg har 40 Aqara sensorer

Endret av stigvi
  • Thanks 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kan se ut som om du har en litt uheldig skjevfordeling mellom router-devices og end-devices. Jeg har ikke verifisert mot "offisielle kilder" men ser at det flere steder nevnes maks 32 end-devices pr ConBee.

I denne tråden påstås det også at IKEA repeatere har maks 8 end-devicer.

 

Dette viste jeg ikke at jeg lurte på, men takk for at du spurte så jeg ble oppmerksom på det!

Jeg har i hovedsak alt kablet på Z-wave for å få et robust Z-wave mesh, fremfor et "halvveis" Z-wave mesh og et "halvveis" ZigBee mesh. ZigBee brukes kun til en del batterisensorer grunnet prisforskjell. Da vet jeg at denne strategien kun vil fungere frem til jeg får et vist antall ZigBee sensorer...

 

Edit: Men når jeg tenker meg om så har jeg spredt en del ZigBee (Trådfri) pærer rundt om i huset, så det løser nok saken for meg.

Endret av Hillmar
  • Thanks 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, Hillmar skrev:

Det kan se ut som om du har en litt uheldig skjevfordeling mellom router-devices og end-devices. Jeg har ikke verifisert mot "offisielle kilder" men ser at det flere steder nevnes maks 32 end-devices pr ConBee.

I denne tråden påstås det også at IKEA repeatere har maks 8 end-devicer.

 

Dette viste jeg ikke at jeg lurte på, men takk for at du spurte så jeg ble oppmerksom på det!

Jeg har i hovedsak alt kablet på Z-wave for å få et robust Z-wave mesh, fremfor et "halvveis" Z-wave mesh og et "halvveis" ZigBee mesh. ZigBee brukes kun til en del batterisensorer grunnet prisforskjell. Da vet jeg at denne strategien kun vil fungere frem til jeg får et vist antall ZigBee sensorer...

 

Edit: Men når jeg tenker meg om så har jeg spredt en del ZigBee (Trådfri) pærer rundt om i huset, så det løser nok saken for meg.

 

Samme her også, har kablet power til z-wave nettverket. Og tenkte jeg skulle bruke Zigbee til Aqara sensorer som er rimelige.

Får vel legge til noen IKEA forsterkere/plugins å se om jeg får økt antallet. 

Ellers går det sikkert an med en Rasperry Pi med Raspbee til :)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å gjøre denne siden bedre. Du kan justere dine innstillinger for informasjonskapsler, ellers vil vi anta at dette er ok for deg.