Gå til innhold
  • Bli medlem
Støtt hjemmeautomasjon.no!

Energimåler vannbåren varme


JonR

Anbefalte innlegg

Jeg har en hybel med vannbåren gulvvarme der jeg har hatt en energimåler for å beregne hva de skal betale for oppvarming. Men denne måleren har den geniale konstruksjonen at batteriet ikke kan byttes. Batteriet har en levetid på 6 år og måleren koster drøye 8000kr så tenkte å se meg om etter andre alternativer. Dagens måler har temperatursensor på tilførsel og retur samt at den måler vannmengden og regner slik ut effekt.

 

Noen som har noen gode forslag? En impulsgiver og to temperatursensorer og en kalkulasjon er vel det som skal til men finnes det noe ferdig uten alt for mye egenmekking?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 år senere...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å gjøre denne siden bedre. Du kan justere dine innstillinger for informasjonskapsler, ellers vil vi anta at dette er ok for deg.