Gå til innhold
  • Bli medlem
Støtt hjemmeautomasjon.no!

LED-stripe til kjøkkenbenk


Preference

Anbefalte innlegg

Kjøpte en stripe på AliExpress med farger og CW - Cold White, da dette var anbefalt for kjøkken flere steder på nettet. MEN så var det veldig lav WAF da det "ser alt for blått ut" og "jeg vil ha gult VANLIG lys". Da må man vel bare ordne det da.. Tenkte derfor å få beste av begge verdener med en dim-to-warm LED-stripe slik at det blir både "gult" og "blått" lys og kan styres enkelt med en knapp.

 

Har søkt masse på nettet, men klarer ikke å finne akkurat det jeg ønsker meg. Virker som om det finnes enten CW eller WW, ikke begge deler. Har noen sett produkter som dette på AliExpress, EBay, Banggood eller andre lignende sider? Har ikke så lyst til å betale 2-3K fra norske nettsider.

 

Optimalt burde den være (dim-towarm eller både CW og WW) 24V, minimum 60 LED/m og ikke bredere enn 12mm. Håper noen har noen tips! :D 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har dessverre ikke noe spesifikt produkt å anbefale, generelt råd.

Kjøkken er ikke stede å knipe på kvalitet på belysningen. Det er utrolig stor forskjell på lyskvalitet på LED og det ser man spesielt godt når man jobber med mat. CRI er indikatoren du skal se etter her og 95+ som den stripen du linker til har er ideelt (så sant det er en reel verdi).

 

Og hva mener du med effektdrag? En hver dimmer håndtere 5m av denne. Hadde du tenkt å kontrollere den på en annen måte?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

40 minutter siden, Hillmar skrev:

Jeg har dessverre ikke noe spesifikt produkt å anbefale, generelt råd.

Kjøkken er ikke stede å knipe på kvalitet på belysningen. Det er utrolig stor forskjell på lyskvalitet på LED og det ser man spesielt godt når man jobber med mat. CRI er indikatoren du skal se etter her og 95+ som den stripen du linker til har er ideelt (så sant det er en reel verdi).

 

Og hva mener du med effektdrag? En hver dimmer håndtere 5m av denne. Hadde du tenkt å kontrollere den på en annen måte?

 

Takk for svar! Mulig jeg bestiller den da om jeg finner en driver/dimmer som håndterer den, hadde tenkt til å bruke denne: https://www.tronika.no/no/smarthus/zwave-produkter/z-wave-lysstyring/led-driver-cc-zv9105-75w-cct.html , men 75W blir vel akkurat ikke nok på mitt strekke (ca 3,6m)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Kan melde om at stripen fra YUJI definitivt var av god kvalitet og ga høy WAF på kjøkkenbenken. Selv på maks lysstyrke er lyset mer naturlig hvitt enn den tydelige blåfargen den andre AliExpress-stripen jeg bestilte hadde, selv om det var fra BFT-Lightning som visstnok skal være grei kvalitet i forhold til den lave prisen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å gjøre denne siden bedre. Du kan justere dine innstillinger for informasjonskapsler, ellers vil vi anta at dette er ok for deg.