Gå til innhold
  • Bli medlem
Støtt hjemmeautomasjon.no!

HifiBerry på Rpi4 og HA


Anbefalte innlegg

8 minutter siden, baronKanon skrev:

Noen kjører via docker. Er du sikker på at HifiBerry er støttet av HASSOS? Har mine tvil. 

Nei ikke sikker, tok en råsjans :) Om det ikke funker så bruker jeg den bare i et annet prosjekt. Kjenner dere til små amper som går på HASSOS?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, baronKanon skrev:

HASSOS er jo hovedsaklig for automasjon og ikke mediaspiller. Skjønner ikke helt hvorfor de skulle lagt inn mediastøtte utover enkel lydutgang. 

 

Jeg er fan av at en ting kan gjøre flere ting, det er allerede støtte for native lyd ut naturligvis, så derfor tenkte jeg at man kom unna med en enhet som kjørte HA og hadde Spotify Connect. Mulig kompisen min bare dropper HA og kjører Tibber for de få tingene han skal ha, så kjører vi heller HifiBerry sitt eget OS på lyd.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, NilsOF skrev:

..eller bytte til raspian?

Eventuelt kompilere inn det du trenger i Hassos selv.

 

Men først ville jeg sjekket ut hva alsa sier den ser av hw.

Jeg tipper at:

aplay -l

er riktig kommando.

eventuelt "alsamixer" eller "amixer"

 

Punkt #1 går nok over hodet på meg dessverre, men om du har konkrete gode forslag og steg-for-steg så er jeg lutter øre :)

 

Hw inne i HA ser ikke kortet, bare det innebygde. Installerte HifiBerry og da funker det som bare det. Overraskende volum på den lille forsterkeren. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...
9 timer siden, hax2kon skrev:

Jeg har sett litt på det samme oppsettet, og har forsøkt å forberede meg litt. Kan dette være relatert til feilen din, @MikkeBoomBoom?
https://community.home-assistant.io/t/hifiberry-with-spotify-connect-on-hassio/87180/9

(Det ser ut som noen har laget en integrasjon.)

Stilig! Dette må jeg prøve ut. Har kjøpt meg samme oppsett hjemme, så det er ganske fort gjort :)

 

Takk for tips!

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å gjøre denne siden bedre. Du kan justere dine innstillinger for informasjonskapsler, ellers vil vi anta at dette er ok for deg.