Gå til innhold
  • Bli medlem
Støtt hjemmeautomasjon.no!

Yale Doorman dørlås og høyt lydnivå


SveinHa

Anbefalte innlegg

Har et par slike dørlåser og de funker helt supert bortsett fra en ting, når døren åpnes eller lukkes er der et par paler som smetter inn i sluttstykke med en så kvass lyd at det vekker folk, helt umulig å lure seg inn om natten uten å lage støy. På dagtid er det bare litt irriterende men rett og slett katastrofe om natten.

 

Har tenkt tanken å smøre de palene med tykk silikonolje slik st bevegelsene dempes litt, skal nok ikke veldig mye demping til for å redusere lyden men samtidig må de gå så fritt at de ikke bruker et halvsekund eller så på fullføre bevegelsen.

 

Høres lurt ut eller har noen andre ideer/erfaringer?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 6 måneder senere...

Bra tips men hvordan holdt dette? Tenker spesielt gjennom vinteren om kulda påvirket funksjonen til låsen når den var pakket med fett.

Forsøkte meg litt med en CRC lithiumfett spray jeg hadde men den blr nok for tynn for det ga minimal effekt. Skal kjøpe meg en tykkere variant men tenkte som sagt litt på dette med vinter og kulde.

Ellers er det jo et håpløst design, spør du meg. Burde vært mulig å lage omtrent lydløst hvis de hadde brydd seg.

Rart ikke flere klager på det, jeg fant lite på nettet om støyproblemet med disse låsene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har fått en del feilfunksjon der hovedlåsepalen blir stående ute når en åpner døren, må ta håndtaket ned en gang til før døren kan lukkes. Er jo egentlig utrolig at en moderne lås skal bråke så mye... Hadde Easy Access i forrige huset og den var mekanisk mye bedre men dengang kunne ikke låsen overvåkes eller styres og derfor ble valgt bort denne gang.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å gjøre denne siden bedre. Du kan justere dine innstillinger for informasjonskapsler, ellers vil vi anta at dette er ok for deg.