Gå til innhold
  • Bli medlem
Støtt hjemmeautomasjon.no!

Ztrm2(fx) openzwave


Anbefalte innlegg

Hei

Jeg er midt i mellom hus fortida og har egnetlig solgt det meste av smarthus utstyret bortsett fra heatit termostatene. Har mekket en HA install med openzwave beta som kjører på synology. Jeg har fått ztrm3 termostatene til å fungere. Men jeg sliter veldig med ztrm2fx. 

De blir ikke gjenkjent av HA etter parring. Og får navn

climate.general_thermostat_v2_mode_2 / Thermostat, Line Voltage Switching
 

Device info
Firmware: Unknown

Z-Wave Info

Node ID: 10
Stage: Complete
OpenZWave Instance: 1
Node Failed: No


 
Noen som har opplevd lignende? Har prøvd å ekskludere/inkludere et par ganger. 
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk det ish til å funke. Problemet er at på den ene devicet, så henger air tempen, og termostaten viser 0 grader i HA. Er det noe enkel måte å force en termostat til å hente en annen "current temp". Riktig current temp ligger som en egen enhet. Eller må jeg lage en ny generisk termostat?

 



 

2020-09-27 01_52_36-Configuration - Home Assistant.png

2020-09-27 01_52_20-Configuration - Home Assistant.png

Blir ikke klok, ser på TF056 xml filene for open-zwave og der er følgende bare notert:
  <CommandClass id="49">
    <Value genre="user" index="0" instance="1" label="External sensor" max="0" min="0" read_only="true" type="decimal" units="C" write_only="false"/>
    <Value genre="user" index="1" instance="2" label="Floor sensor" max="0" min="0" read_only="true" type="decimal" units="C" write_only="false"/>
    <Compatibility>

Forstår ikke hvor han henter Air temperaturen fra, det er 3 sensoren i termostaten min ser jeg, har ikke noe A modus på termostaten. Index=0 skal jo bli ignorert også, så tja :P

Endret av henrikhoe
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 hours ago, Preference said:

 

Hvor finner du og endrer XML-filer for OpenZWave i HA? Tror jeg må gjøre det samme for å få Namron/Sunricher produkter til å ikke stå som "Unkown device"..

kjører alt i docker, men config pathen er fra bilde her, endret her på heatit056.xml

Ser i namron mappa at bare følgende enhet er konfigurert
<MetaDataItem name="Name">Namron LED Dimmer Z-Wave 200W</MetaDataItem>

2020-09-27 16_37_58-thermofloor.png

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 måneder senere...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å gjøre denne siden bedre. Du kan justere dine innstillinger for informasjonskapsler, ellers vil vi anta at dette er ok for deg.