Gå til innhold
  • Bli medlem
Støtt hjemmeautomasjon.no!

Ønsker tips til valg av smartlås


ØysteinHJ

Anbefalte innlegg

I går tok sluttstykket i låskassen i den ene ytterdøra kvelden.  Og jeg tenker vi bare skal bytte hele døra (som er gammel og slitt, og henger i karmen så guttungen ikke greier å åpne den) fremfor å bare bytte låskassen.  I den anledning frister det veldig med en smartlås.  Jeg har fulgt med på hva folk har sagt de siste par årene av erfaringer, og vet sånn tålig hva som er viktig for oss.

 

  • Ønsker ikke å være tilknyttet en alarmselskap.  Er usikker på om det betyr at Yale Doorman er utelukket da, eller om de har blitt tilgjengelig uten abonnement på alarm.
  • Låsen må være stabil.  Det må ikke skje at touchpanel/knappepanel ikke fungerer, at låsen mister kontakt med nettverk, at en skyløsning går ned, eller noe annet som fører til at guttungen blir stående på utsiden av huset.
  • Ønsker status på lås inn i HomeSeer, gjerne via Z-Wave.
  • Har tidligere tenkt at nøkkel må være tilgjengelig som plan B, men er usikker på om jeg skal fokusere så mye på det hvis låsen er stabil.

 

Er det noen systemer som er helt utelukket ut ifra disse punktene?  Og er det ellers noe jeg bør tenke på ved valg av ytterdør som skal passe til en smartlås?

Endret av ØysteinHJ
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror du svarer på det selv. Det er vel IDlock som krysser av flest bokser her.

Kjøp NorDan-dør så får du dør klartgjort for IDlock.

 

Det har faktisk skjedd en gang at touchpanelet ikke fungerte, men det er 2-3 programvareoppdateringer siden. Låste opp via Z-wave. Har aldri opplevd å ikke komme inn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har hatt Yale doorman mot sector alarm og nå mot Homely (alarm/vektertjeneste) og er strålende fornøyd.

Du kan kjøpe yale sin hub og bruke doorman mot denne, uten noe abonnement, men integrering derfra til smarthus vet jeg ingenting om.

 

Nå trenger jeg en dørlås mellom garasje og hus (går fra huset og rett i garasje). En yale til 2800kr og homely integrasjonsbrikke til 1000kr ekstra er det dessverre ikke verdt..

Plukka med en EasyAccess EasyCode V2 fra obs bygg, men kjedelig om denne ikke lar seg integrere mot smarthus. Det var 200kr i forskjell på EasyCode V2 og dørlås-sett + vrider fra Obs, så hadde ikke noe grunn til å ikke velge elektronisk. Men den er ikke montert, så følger med i denne tråden - kanskje dukker det opp gode alternativ :)

https://www.prisjakt.no/product.php?p=5253591

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, hjemmedude skrev:

Plukka med en EasyAccess EasyCode V2 fra obs bygg, men kjedelig om denne ikke lar seg integrere mot smarthus.


Det skal komme en zigbee 3.0 modul til denne. Egentlig har de vel lovet den i salg allerede, men har ikke sett den annonsert

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Danalock med z wave koster nå 1700kr, 2200kr på elektroimp. Denne kan være et godt alternativ for min del, men trenger man fortsatt låssylinder på utsiden? Min dør er levert kun med det som monteres i dørbladet.. Skal den integreres mot alarmsystem må jeg velge zigbee versjonen, skal den mot HA vil jeg helst ha z-wave. Uff :P Dørvrider i tillegg, 500kr. Utvendig lås sikkert et parhundre.

ID lock 150 er ganske rå, men den koster også 3900kr i skrivende stund.

Yale doorman må man ha mot alarm/hub og det er fort 2800 + 1000kr for integrasjon, altså en id lock 150.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å gjøre denne siden bedre. Du kan justere dine innstillinger for informasjonskapsler, ellers vil vi anta at dette er ok for deg.