Gå til innhold
  • Bli medlem
Støtt hjemmeautomasjon.no!

"Dumme" panelovner


Anbefalte innlegg

Er det lenger mulig å få tak i "dumme" panelovner uten åpent vindussensor, nattsenking, ukesprogram, osv, og som beholder satt temperatur etter strømbrudd?

 

Kjøpte en panelovn i fjor vinter. Den hadde den nydelige funksjonen at den står og piper etter hvert strømbrudd inntil du trykker på en knapp. Det er jo helt suverent hvis du vil styre den med en ekstern termostat og en wall plug. 🤡 I tillegg gikk den tilbake til 16 grader etter strømbrudd.

 

I forrige hus kjøpte jeg en del Glamox 3001, men det ser ikke ut til at ET-termostaten er tilgjengelig lenger.

 

Mill og andre sky-baserte greier fungerer sikkert helt fint, men det har jeg ikke lyst på.

 

Hjelp. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nobø har utskiftbare termostat- / radio-moduler på sine så det er sikkert mulig å finne en enkel termostat i utvalget de har.

https://nobo.no/produkt/nobo-ncu-2te

Nei, den har ukeprogram ......

Det blir uanz feil å styre denne med et rele for å ta strømmen når ovnen selv har en termostat som regulerer bra.

Endret av stigvi
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjøpte en "smartovn" på Elektroimportøren fra et kjent merke som jeg ikke husker i farten (var det Mill, tro?) som jeg skrur av og på med en pluginmodul. Den piper ikke og den husker verdien på den innebygde termostaten, så den fungerer perfekt til formålet. :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

52 minutter siden, lasseruud skrev:

Er det lenger mulig å få tak i "dumme" panelovner uten åpent vindussensor, nattsenking, ukesprogram, osv, og som beholder satt temperatur etter strømbrudd?

 

Kjøpte en panelovn i fjor vinter. Den hadde den nydelige funksjonen at den står og piper etter hvert strømbrudd inntil du trykker på en knapp. Det er jo helt suverent hvis du vil styre den med en ekstern termostat og en wall plug. 🤡 I tillegg gikk den tilbake til 16 grader etter strømbrudd.

 

I forrige hus kjøpte jeg en del Glamox 3001, men det ser ikke ut til at ET-termostaten er tilgjengelig lenger.

 

Mill og andre sky-baserte greier fungerer sikkert helt fint, men det har jeg ikke lyst på.

 

Hjelp. :)

 Finner du ikke noe på finn.no (sikkert mange som skifter ut panelovner til smartere varianter)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 minutes ago, LaStrada said:

Jeg har 3 Mill-ovner uten wifi. Ingen av disse glemmer temperatur eller lager lyder når strømmen tas. Dette er enn så lenge eneste oppvarming (bortsett fra på badet) så de gjør jobben sin!

Er det ovner med innebygget "timer"-funksjon, eller er de helt "dumme"?

Kan du evt. legge inn et blide av "kontrollpanelet" på disse ovnene?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk @LaStrada, var den informasjonen jeg var ute etter. Da kan jeg sammenligne med ovner som ligger ute på finn.no.

Jeg er heller ikke interessert i "timer"-funksjonen (mener borte- og natt-modus ja), men er interessert i at de oppfører seg etter strømbrudd, Og da er det greit å kunne se om det er samme type som noen her inne har bekreftet at fungerer bra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å gjøre denne siden bedre. Du kan justere dine innstillinger for informasjonskapsler, ellers vil vi anta at dette er ok for deg.