Gå til innhold
  • Bli medlem
Støtt hjemmeautomasjon.no!

Starte skript når Windows starter


Anbefalte innlegg

Hei.

 

Trudde det skulle være enkelt å få Windows 10 til å starte et python skript ved oppstart. Men nå har jeg prøvd alle mulige valgt i Schedule, mens  ingen ting skjer. Det står bare "Ready". Trykker jeg på "Run" knappen i Schedule. Funker det fint.

 

Har også prøvd å laget en .bat fil som skal starte skriptet med samme resultat. Kjører fint når jeg manuelt kjører den, men kjører ikke ved oppstart.

 

Prøvd å lagt den til regedit under run mappene (både alle og en og en). Slik at det dukker opp i "Startup i Task Manager"

 

Lagt det til i shell:startup

 

Ingen av disse gjør noe som helst 😭

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 timer siden, deve87 skrev:

Hei.

 

Trudde det skulle være enkelt å få Windows 10 til å starte et python skript ved oppstart. Men nå har jeg prøvd alle mulige valgt i Schedule, mens  ingen ting skjer. Det står bare "Ready". Trykker jeg på "Run" knappen i Schedule. Funker det fint.

 

Har også prøvd å laget en .bat fil som skal starte skriptet med samme resultat. Kjører fint når jeg manuelt kjører den, men kjører ikke ved oppstart.

 

Prøvd å lagt den til regedit under run mappene (både alle og en og en). Slik at det dukker opp i "Startup i Task Manager"

 

Lagt det til i shell:startup

 

Ingen av disse gjør noe som helst 😭


Jeg bruker eventghost for å automatisere ting i Windows. (Endre skjerm oppløsning, og aktivere 2 dual skjerm når en usb kobles til) mulig du kan bruke dette.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For å starte vmware-maskinen som kjører Home Assistant fant jeg et kort script som kjøres. Det starter vmware workstation og vm-en. 
Forsøkte også med task scheduler men endte opp med å ha det som en service. Fungerer veldig bra - skal prøve finne en link til guide om det trengs 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rart at ikke shell:startup funker. Jeg starter VM derfra med følgende snarvei: "C:\Program Files\Oracle\VirtualBox\VBoxManage.exe" startvm "HassIO" --type headless

 

Men jeg har også .bat-filer som f.eks kobler opp mot nettverksdisker slik: net use N: "\\192.168.1.5\Photos" 

 

Kanskje legge inn noe logging i toppen av scriptene for å se om de i det hele tatt starter?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å gjøre denne siden bedre. Du kan justere dine innstillinger for informasjonskapsler, ellers vil vi anta at dette er ok for deg.