Gå til innhold
  • Bli medlem
Støtt hjemmeautomasjon.no!

Oppdatering til HS4


Slabbedask

Anbefalte innlegg

 

Ved oppdatering fra HS3 til HS4 skal man importere inn det gamle navnet på Edit Config.

Jeg gikk in å Edit Config og trykket switch, da dukket det gamle opp som importert.

Men når jeg er ferig så står det fortsatt det samme HomeSeerData.json istedet forHomeSeerData .hsd.

Er det riktig?

 

En annen ting, nå bruker jer HS3 Joeihue på HS4. Kan man forandre til HS4 versjonen på en grei måte?

Eller er JoeiHue oppdatert automatisk ved update til HS4, ser den er haket av som HS4 plugin.

 

Hvordan ser man om en har en oppdatering på en plugin ii HS4?

 

Backup ser ut til å virke som vanlig da HS4 er lagt inn på HS3 mappen. Er det å forandre mappen til HS4 noe dere gjør?

 

image.thumb.png.127ba21bd758b98be04ec4ae18679852.png

 

 

image.thumb.png.27ae7396474787bd469bbb2baeb70b47.png

Endret av Slabbedask
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 4.10.2020 den 1.10, Slabbedask skrev:

Men når jeg er ferig så står det fortsatt det samme HomeSeerData.json istedet forHomeSeerData .hsd.

Ja, HS bruker nå en JSON-fil for enkelte konfigurasjoner.

 

På 4.10.2020 den 1.10, Slabbedask skrev:

Hvordan ser man om en har en oppdatering på en plugin ii HS4?

image.png ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, Moskus skrev:

 

 

image.png  

 

 

Var inne på denne siden, men fant ikke noe sted det var en ny versjon tilgjenngelig. Husker MeiHarmonyHub hadde versjon 0.18 tilgjengelig for update. samme med mcsMQTT.

Men  da fikk vel plugins nødvendige oppdateringer ved update til HS4 :)

Synes HS4 ser uoversiktlig ut på devicer, men det er vel en tilvenningssak :)

 

 

image.thumb.png.e9fd5fb8cc54a4fc7ae1b71289c678b3.pngimage.thumb.png.e9fd5fb8cc54a4fc7ae1b71289c678b3.png

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, Slabbedask skrev:

Husker MeiHarmonyHub hadde versjon 0.18 tilgjengelig for update. samme med mcsMQTT.

Ja, det er nok en bug i updateren, for jeg kan oppdatere til .18 for MeiHarmonyHub og det skjer ikke noe.

Merk at HS3 og HS4 har forskjellige databaser for plugins i utgangspunktet.

 

5 timer siden, Slabbedask skrev:

Synes HS4 ser uoversiktlig ut på devicer, men det er vel en tilvenningssak :)

Du kan bytte "view" hvis du ikke har oppdaget det. Jeg er enda ikke blitt vant til firkant viewen og den er dessverre litt buggy, men det er nok den jeg helst vil bruke. Håper jeg. ;) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

31 minutter siden, Moskus skrev:

 

 

Du kan bytte "view" hvis du ikke har oppdaget det. Jeg er enda ikke blitt vant til firkant viewen og den er dessverre litt buggy, men det er nok den jeg helst vil bruke. Håper jeg. ;) 

 

Ja, har tittet litt på den, men den er litt kaotisk enda :D

Blir litt voldsom de rutene som har mange devicer.

Mulig bedre ved bruk av mobil eller nettbrett, men jeg bruker altid PC på TVn  :)

Men blir vel vant etter hvert. Endel kjappere en HS3, men så går det vel ikke å få opp alle nodene i en draskjerm liste view heller.

Må  bruke sortering mere aktivt, noe som jeg måtte gjøre på HS3 også etterhvert. Sorteringen ser ut til å funke godt i HS4 da, bortsett fra save isteden for å klkke utenom boksen som i HS3.

 

image.png.22bb32d0e63fa48a4e171c37f7cb46b8.png

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 9.10.2020 den 10.29, Odd skrev:

Kan det være en god idee å starte helt på nytt istedenfor å "oppgradere" HS3?

Mye arbeid for lite...? Hva er det du evt. ikke vil dra med deg?

 

Oppgraderingen fra HS2 til HS3 krevde at man startet nesten helt på nytt, og det gjør jeg ikke en gang til før jeg absolutt . ;) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 12.10.2020 den 8.58, Moskus skrev:

Mye arbeid for lite...? Hva er det du evt. ikke vil dra med deg?

 

Oppgraderingen fra HS2 til HS3 krevde at man startet nesten helt på nytt, og det gjør jeg ikke en gang til før jeg absolutt . ;) 


Jeg hadde en del plugin som jeg ikke var sikker på om jeg ville ha med.
Tanken på å bli kvitt alt det jeg er usikker på om jeg har bruk for .. var vel tanken.
Jeg endte med å oppgradere HS3.
Har brukt en del tid på opprydding .. 

Endret av Odd
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å gjøre denne siden bedre. Du kan justere dine innstillinger for informasjonskapsler, ellers vil vi anta at dette er ok for deg.