Gå til innhold
  • Bli medlem
Støtt hjemmeautomasjon.no!

Teams-status


Anbefalte innlegg

Hei. Ser at blant annet @Moskus leker seg med forskjellig automasjoner knyttet til en sensor som viser status i Teams og kalender. Noen her som har fått dette i HA?

 

Jeg har sett på å få til en REST-sensor mot Graph Explorer-API, men det kan virke som at jeg ikke har rettigheter til å hente ut dette fra min 365-konto i firmaet jeg jobber i. Jeg kommer så langt at jeg får brukt Postman til å gi meg bearer-token, men derifra så er det "Permission denied" hele veien. Og for å være helt ærlig så blir jeg smått forvirret av det grensesnittet de har laget der inne i Azure.

 

Noen som vet om det er mulig å sette opp en rest-sensor mot O365 som er administrert av en organisasjon? Burde vel være mulig å lage en sensor mot bruker og ikke hele organisasjonen?

 

Den plugin som brukes i HS, hvordan er det den kobler seg på Teams/O365? Er det via graph-api det også eller er det andre metoder som brukes?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 timer siden, Mathias skrev:

Den plugin som brukes i HS, hvordan er det den kobler seg på Teams/O365?

Det er ikke en plugin til HomeSeer. Det er en Graph-API som kjøres via Microsoft Flows (MS sin versjon av IFTTT) en gang i minuttet. Du kan garantert gjøre det samme mot Home Assistant.

 

Mener linken til oppskriften var i den posten...?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 hours ago, slippern said:

Din Azure admin må tillate det.

OK. takk

 

3 hours ago, Moskus said:

Det er ikke en plugin til HomeSeer. Det er en Graph-API som kjøres via Microsoft Flows (MS sin versjon av IFTTT) en gang i minuttet. Du kan garantert gjøre det samme mot Home Assistant.

 

Mener linken til oppskriften var i den posten...?

Finner ikke noe link noe sted... :)  Kun til en insta-video av en lyspære som viser resultatet av dine lyse ideer ;) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Mathias skrev:

Finner ikke noe link noe sted... :)  Kun til en insta-video av en lyspære som viser resultatet av dine lyse ideer ;) 

OK, jeg ser sikker på at jeg postet om det her et sted.

 

Utgangspunktet er denne:

https://www.linkedin.com/pulse/barneoppdragelse-med-hjelp-fra-office-graph-og-custom-kjøniksen/?fbclid=IwAR37tk-0PGJ-23wgF0biO74BRIqmBgv_HeMusoHeHPvl2vfHITC-ttgsALs

... med god hjelp av denne:

https://gotoguy.blog/2017/12/17/access-microsoft-graph-api-using-custom-connector-in-powerapps-and-flows/

 

... og jeg lagde min custom connector her:

image.png

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å gjøre denne siden bedre. Du kan justere dine innstillinger for informasjonskapsler, ellers vil vi anta at dette er ok for deg.