Gå til innhold
  • Bli medlem
Støtt hjemmeautomasjon.no!

Hus i foskjellige mode (natt,dag...vinter, sommer)


Slabbedask

Anbefalte innlegg

Lurer litt på hva brukerne her mener og eventuelt bruker av huset i forskjellige moduser?

Har sett noen har natt dagmodus med tanke på lys styring mm mer.

Hvilke moduser har dere og hva er fordelen med å bruke det?

 

Jeg er ferdig med å montere det meste jeg skal ha av hardware (kommer helt sikkert mye mere).

Jeg  mener jeg har kontroll på backup,  samt nettverket ser ut til å være godt.

Så da har jeg tenkt å begynne med event nå i høst, så derfor er det greit med noen tips om hudmoduser og andre lure ting før jeg begynner.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er vel sikkert skrevet noen kilometer om dette her på forumet allerede, bl.a. HS-skolen del 6 (virtuelle devicer) og del 7 .

 

Jeg har forskjellige setpoint for lys på forskjellige tider av døgnet. Alt dette styres i prinsippet fra MDEN-devicen, den kan være både trigger og betingelse.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har foreløpig implementert morgen, dag, kveld og natt og setter f.eks. lysstyrke avhengig av modus.

 

 

Morgen

Dag

Kveld

Natt

Hverdag

06:00

08:00

Solnedgang

23:00

Fredag

06:00

08:00

Solnedgang

00:00

Lørdag/helligdag

08:00

10:00

Solnedgang

00:00

Søndag

08:00

10:00

Solnedgang

23:00

 

 

Endte opp med å sette modus via script.

 

 

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å gjøre denne siden bedre. Du kan justere dine innstillinger for informasjonskapsler, ellers vil vi anta at dette er ok for deg.