Gå til innhold
  • Bli medlem
Støtt hjemmeautomasjon.no!

Problem å sette tempratur via Imperihome på Multireg


nilsanmy

Anbefalte innlegg

Hei,

 

Først vil eg gi stor kudos til @Moskus for ein veldig god guide til Homeseer! Det ga meg god starthjelp til å forstå det grunnleggende :)

Eg prøver meg her, i mens eg venter på å bli akseptert på Homeseer sitt forum. Om ikkje svaret er her så kan andre ha interesse av konklusjonen.

 

Mitt foreløpige oppsett er:

* UZB-1 i intel Nuc

* 1stk. fibaro dimmer 2

* 1stk. fibaro motion sensor

* 1stk. Multireg termostat

 

Eg evaluerer Imperihome app til android sammen med imperihome plugin til homeseer. Under testing opplever eg at eg ikkje kan endre setpoint for varmen.

I loggen viser følgende:

ERROR cannot parse params 23.0 for setSetPoint action

 

Eg tenker da at Imperihome sender heltall.(punktum)heltall og ikkje heltall,(komma)heltall og det fører til at verdien ikkje blir akseptert.

Ein annen ting som eg fekk til å løse var at det var umulig å sette modus til "Energy save heat" i imperihome. Men løsningen for meg var å omdøpe "Energi save heat" til "Eco"(men kva som helst string uten mellomrom, vil nok virke).

 

 

Er det nokon her som har vært borti dette før?

 

 

 

 

 

Endret av nilsanmy
Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 timer siden, nilsanmy skrev:

Først vil eg gi stor kudos til @Moskus for ein veldig god guide til Homeseer!

Takk! :)

 

11 timer siden, nilsanmy skrev:

Eg evaluerer Imperihome app til android sammen med imperihome plugin til homeseer. Under testing opplever eg at eg ikkje kan endre setpoint for varmen.

I loggen viser følgende:

ERROR cannot parse params 23.0 for setSetPoint action

Dette virker direkte fra HomeSeer?

Hvis det KUN er fra ImperiHome, så tror jeg faktisk jeg ville ta det opp med han som skriver plugin'en på HomeSeer-forumet. Han vet best hva som foregår. :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å gjøre denne siden bedre. Du kan justere dine innstillinger for informasjonskapsler, ellers vil vi anta at dette er ok for deg.