Gå til innhold
  • Bli medlem
Støtt hjemmeautomasjon.no!

Heatit z-trm3 og home assistant, henger på oppvarming?


Anbefalte innlegg

Hei,

 

Jeg fikk i går lagt til mine termostater via open Zwave via Home Assistant. Jeg har ikke gjort noe annet enn å legge til node og lagt dem opp i Lovelace.

Så lenge jeg kun har lagt dem til i Z-wave systemet så tar ikke Home Assistant over termostaten? Dvs, alt jeg endrer manuelt på selve termostaten gjelder fortsatt?

 

Derfor jeg lurer er fordi jeg føler at "Stue" termostaten nå står konstant på "oppvarming". Noe jeg ikke kan huske at den gjorde før..

Og den fortsetter å varme selv om ønsket varme er oppnådd? Om ikke verdiene er feil eller at den sender treigt?

 

Rommene ligger ved siden av hverandre med stor åpning i mellom og er like store. Er bare så merkelig at den ene pusher mer enn den andre.

Stue varmer konstant, mens spisestue ser ut til å faktisk til å gå fra oppvarming til inaktivt ganske ofte.

 

Begge termostater er satt til 24 grader manuelt på panelet.

 

Spisestue:

image.png.7b6e655843e87a18a79b7983a20cebc7.png

 

Stue: 

 

image.png.044bed6589c5f9063f0ecec6c13daf0d.png

Min sensor ligger i gulvet og senser på hvor varmt det er i sensoren som ligger i gulvet. Det var i hvert fall det som ble lagt inn av elektrikeren.

 

Legger med noen bilder.

 

 image.thumb.png.941f14118dd1008ebea7f0d8c28688cc.png

 

image.png.bb40435931fd4a4773c99400fe216ea9.png

 

image.png.807b027412bb42fb4c1b415e6e097e0e.png

Endret av odechr
Tilleggsinfo
  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å gjøre denne siden bedre. Du kan justere dine innstillinger for informasjonskapsler, ellers vil vi anta at dette er ok for deg.