Gå til innhold
  • Bli medlem
Støtt hjemmeautomasjon.no!

Fibaro Dimmer 2 - skrus av tilfeldig og umotivert


Hillmar

Anbefalte innlegg

Et skudd i blinde, men jeg prøver!

Jeg har en mengde Fibaro Dimmer 2 montert rundt om i huset som har fungert upåklagelig de siste 3 årene. Men de siste dagene har en av dem begynt å oppføre seg rart.

For 3 dager siden skrudde den seg plutselig, og helt umotivert, av midt på dagen. Ut fra loggen i Homeseer vises det som at den er skrudd av med bryter, men det er ingen som har betjent bryteren... Det var bare å skru på lyset igjen, så var ting tilbake til normalen.

I dag skjedde det igjen! Slik ser det ut i loggen til Homeseer:

image.png.2b849249946403b64651239ada22ff8a.png

Jeg har sjekket og dobbeltsjekket at det ikke er en Event som trigger dette, og styring av dimmeren fra Homeseer ser uansett annerledes ut i loggen.

 

Er det noen som har vært borti noe tilsvarende problem med Dimmer 2?

Jeg skal dobbeltsjekke at det ikke noe rusk i koblingene bak bryteren, men ser det som lite sannsynlig at denne nylig oppståtte feilen kommer av det.

Dimmeren er kanskje bare på vei til å ta kvelden?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er RF, så strengt tatt kan ha fått et signal om det, eller iallfall trodd at den fikk det. Det er sannsynligvis ikke HomeSeer selv, for da hadde du fått en CAPI-melding i loggen om det.

 

Jeg kjøpte den første revisjonen av den første versjonen av Fibaro RGBW-controllere. De fungerer utmerket, men det hender et par av dem plutselig tilegner seg merkelige assosiasjoner. Den assosierer noen brytere til noder som finnes og som ikke finnes i nettverket, så det er nok en bug i Fibaro-controlleren. Men det gav slike opplevelser, da noe plutselig blir skrudd av uten at noen forstår hvorfor...

  • Thanks 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å gjøre denne siden bedre. Du kan justere dine innstillinger for informasjonskapsler, ellers vil vi anta at dette er ok for deg.