Gå til innhold
  • Bli medlem
Støtt hjemmeautomasjon.no!

Motoriserte gardiner


Ole Marius

Anbefalte innlegg

Hei,

Ønsker å se på gardiner med motor. Har brukt ikea sine fyrtur på noen vinduer men den er litt klompete i toppen og ikke helt optimalt for alle vinduer.

Jeg ønsker derfor gardiner som henger og prøver å gjøre litt research.

 

Vet Luxaflex har noe men det koster skjorta, det samme gjør vel Somfy. Ser det kommer noen bærebare som går på batteri men som ikke er på markedet enda.
Har også prøvd via Homey sin side og kommet over denne som jeg bestilte for skinnesystem: Denne

Men den skjønner jeg ikke hvordan jeg kobler til skinnesystemet, skinnesystemene ser for spinkle ut av de jeg har funnet og tror kanskje jeg mangler noen deler? noen som har erfaring med den der fra Xiaomi?

 

Noen andre anbefalinger?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...

Nei, jeg tror du er mer inne i "spesial-avdelingen" nå, og den avdelingen pleier det ikke være kjent for å ha billige løsninger. Da er vi tilbake til rullegardiner eller vanlige gardiner.

 

Du får nok løsninger som lar seg automatisere, men det er neppe i kategorien "billig" (selv om det er personavhengig hva som ligger der).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...

Har fått meg switchboot nå men den går jo på BT så får den ikke til å snakke med homey.

 

Fiks tips om å skaffe meg en bot fra de og gjøre noe herfra: https://github.com/OpenWonderLabs/python-host/wiki/Bot-BLE-open-API

Jeg anser meg selv som teknisk oppgående men er ingen utvikler.

 

Hvordan får jeg dette til å snakke med Homey og sette opp flows med de?

 

OBS: Beklager om dette bør gå som egen tråd, si ifra så retter jeg opp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 måneder senere...

Hei,

Prøver lykken på nytt ettersom at jeg ikke fikk noe svar på det siste ovenfor.

 

Jeg ser at Homey har sluppet integrasjon mot Switchbot. Har prøvd å laste ned den i homey men den sier ikke noe om hvordan man skal koble til, og da mister man jo kalibreringen, osv. i den egne appen til switchbot?

 

Jeg har nå også gått til innkjøp av switchbot hub mini da jeg trodde man trengte den som mellompunkt. Noen som kan bistå med hvordan jeg får dette til?

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 timer siden, Ole Marius skrev:

Hei,

Prøver lykken på nytt ettersom at jeg ikke fikk noe svar på det siste ovenfor.

 

Jeg ser at Homey har sluppet integrasjon mot Switchbot. Har prøvd å laste ned den i homey men den sier ikke noe om hvordan man skal koble til, og da mister man jo kalibreringen, osv. i den egne appen til switchbot?

 

Jeg har nå også gått til innkjøp av switchbot hub mini da jeg trodde man trengte den som mellompunkt. Noen som kan bistå med hvordan jeg får dette til?

 

 

 

Screenshot_20210503_112410_com.android.chrome.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å gjøre denne siden bedre. Du kan justere dine innstillinger for informasjonskapsler, ellers vil vi anta at dette er ok for deg.