Gå til innhold
  • Bli medlem
Støtt hjemmeautomasjon.no!
  • 0

Bruker ikea gateway og homekit, og vil bygge ut


EirikA

Spørsmål

Hei hei.

 

Har i dag endel ikea - pærer og ikea - gatewayen. Alt styres i Apple homekit.

 

Nå ser det ut som jeg må installere to enhet er fra Fibaro: Fibaro Switch og fibaro dimmer.

Switchen til en vippebryter til utebelysningen og dimmeren til noen taklamper på kjøkken som i dag styres med ordinær dimmer.

 

Dimmeren trenger en egen gateway for å fungere.. men trenger switchen det og? Og i så fall hvilken type? Den er homekitkompatibel, men tviler på at den kan snakke med ikea - gatewayen.

 

Jeg har forhørt meg med 3 ulike kundeservice og ingen kan gi et svar på det. Ikke engang hva slags gateway som fibaro bruker.

Noen som vet? 🙂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 svar til spørsmålet

Anbefalte innlegg

  • 0
1 time siden, Moskus skrev:

Svarte på diskusjon.no også. 

 

Switchen du linket til er HomeKit. Den skal du kunne legge til uten problemer.

 

Dimmeren er Z-wave (og er en veldig vanlig dimmer her på forumet). For å bruke den trenger du noe som bruker Z-wave-protokollen. 

Takk for det! Postet der og, men er litt lav aktivitet der.. :)
Da kjøper jeg definitivt switchen.. forslag til gateway? Den skal i utgangspunktet kun brukes til lys, så trenger ikke være noe avanserte greier selv om det sikkert er lurt å kjøpe for fremtidige muligheter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 0
11 timer siden, EirikA skrev:

forslag til gateway?

Homey tror jeg snakker med Homekit rett ut av esken.

 

Ellers er det mange andre. Jeg bruker HomeSeer (som snakker med Homekit via homebridge, hvis du vil), andre (som nok har mer tid enn meg) liker Home Assistant, og det finnes mange andre også (SmartThings, FutureHome, OpenHAB, Fibaro Home Center, etc).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Svar på spørsmålet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å gjøre denne siden bedre. Du kan justere dine innstillinger for informasjonskapsler, ellers vil vi anta at dette er ok for deg.