Gå til innhold
  • Bli medlem
Støtt hjemmeautomasjon.no!

Hvorfor trigger dette?


Slabbedask

Anbefalte innlegg

Når jeg er inne på Event i Homeseer og trykker "Run Now" Så utføres kommandoene i de grønne triggerne under.

Virtual Device som er markert gul, er satt til ON.

Jeg ville tro det ikke ville ha trigget de grønne linjene da "and if" skulle ha stoppet det.

Det virker i linjen under, Water Flood Alert blir stoppet av virtual device "ON"

 

Funker jo forsåvidt slik jeg vil da det ikke er aktuelt å trykke "Run Now", men jeg lurer litt på hvorfor?

 

Dette tengte jeg å bruke ved falsk alarm, for å ha mulighet for å sette tilbake hovedvannskrane til on, samt strøm på oppvaskmaskin. Hvis "Flood Alert" skulle ha hengt seg opp eller liknende. Fortrinnsvis når jeg ikke er hjemme via HSTouch. 

 

 

image.thumb.png.144f6958374f02d4f3e87676a62f06a0.png

Endret av Slabbedask
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og "Run now"-knappen vil utføre Actions i eventen HELT uavhengig av Triggers og Conditions.

 

Dersom du har en annen Event der en Action er "Run Another Event" som peker til Eventen du viser her så kan du velge om "Run Another Event" skal ta hensyn til eventuelle Conditions i Eventen som skal kjøre eller ikke.

HER ble det mye "Event" i samme setning, men håper det ga mening!

  • Like 1
  • Thanks 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 minutter siden, Hillmar skrev:

Og "Run now"-knappen vil utføre Actions i eventen HELT uavhengig av Triggers og Conditions.

 

Dersom du har en annen Event der en Action er "Run Another Event" som peker til Eventen du viser her så kan du velge om "Run Another Event" skal ta hensyn til eventuelle Conditions i Eventen som skal kjøre eller ikke.

HER ble det mye "Event" i samme setning, men håper det ga mening!

Kjekt å vite :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Fikk forandret eventen, og det funket greit mener jeg :)

 

Fikk testa litt og Water Flood Alert stenger ned hovdvannskrane og strøm til oppvaskmaskin.

Men jeg ser at etter nedstegning, hvis Water Flood Alert fortsatt er aktiv kan man likevel slå på strømmen til oppvaskmaskinen.(En Aeotch Heavy Duty switch, som jeg slår på manuelt fra HS). Sjekka ikke hovedvannskrane, da den er lagt ut under testing, men den virker trolig likt som switchen.

Event vil vel ikke kjøre før vannsensor har blitt tørr, og eventuelt våt igjen.

Hva kan man gjøre for å hindre oppstart av strøm og vanntilførsel ved fortsatt aktiv vannalarm?

 

image.thumb.png.a1a640a1463611bd7c47d50ee5276ae0.png

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg stusser på hvor "sikkert" du ønsker det. Det er en ganske bevist handling å gå inn i HS og manuelt åpne hovedvannkrana igjen...

Men det er selvfølgelig fritt frem for hvordan man selv ønsker det :)

 

Hva med en Event som trigges av at "Switch oppvaskmaskin" endres til "On", med AND IF-conditions Bypass=Off og Water Flood Alert=aktiv, og Action "Switch oppvaskmaskin" settes til "Off"?

Og tilsvarende event for hovedkran.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å gjøre denne siden bedre. Du kan justere dine innstillinger for informasjonskapsler, ellers vil vi anta at dette er ok for deg.