Gå til innhold
  • Bli medlem
Støtt hjemmeautomasjon.no!

Mye "add node failed" - ulike devicer jeg legger til


Fredrick

Anbefalte innlegg

13 minutes ago, Moskus said:

Kjører siste versjon av Z-wave plugin'en?

Har du ellers mye (unødvendig) trafikk på nettverket? (Sjekk det f.eks. sånn)

 

 

 

Ja jeg har siste versjon. Har ikke sjekker firmware på UZB hvis det er vesentlig.

 

Kan sjekke støy på nettverket litt senere :) Planleggingsdag med to små betyr at det er lite tid til å feilsøke..

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har jeg fått kjørt debug logging og det er to noder som utmerker seg:

 

image.png.a50f22034b1e74ff6c713d2dd517dee7.png

 

Dette er etter ca 35 minutter med logging.

 

Begge to er HeatIt termostater. Såvidt jeg husker er de begge versjon 2, men de har ulik FW. Jeg har også versjon 1 og 3 i hus, og disse ser ikke ut til å skape problemer.. EDIT: Den jeg har av versjon 3 har jeg ikke lagt inn i nettverket enda, den ble montert idag.

 

image.thumb.png.8af3628be731bd8bd920323d185aa4ac.png

image.thumb.png.867e4be6e0e329ff2dfa3ba9d71e2b98.png

 

Tips?

Endret av Fredrick
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 hours ago, Tom said:

Kanskje prøve å flytte uzb nærmere når du kobler opp? Og så flytte den tilbake og kjøre «optimize»?

 

Merket etter å ha holdt på en stund at feilen faktisk kommer før man i det hele tatt setter enheten i pairing. Det er selve kontrolleren som aldri gjør seg klar..?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg får denne feilen hele tiden når jeg skal legge til nye noder. Det har ført til at det tar ca 5-10 minutter med gjentatte forsøk, restart av interface og noen ganger HS også, før det endelig går. Begynner å bli ganske irriterende. Heldigvis er nettverket mitt relativt ferdig, så det er sjeldent jeg legger til nye noder. Feilen kom aldri i starten, så har inntrykk av at det har forverret seg med flere noder i nettverket. Skal sjekke trafikk!

 

Samme feilmelding som du skriver om, men hos meg kommer den etter at paringen har startet. Hadde aldri denne feilmeldingen på gamle-huset. Da kjørte jeg Z-NET, og nå kjører jeg UZB rett inn i pc. Vet om en bekjent av meg som også har nøyaktiv samme problem. Jeg skal forsøke å gå tilbake til Z-NET og se om det bedrer situasjonen...

Endret av Squirrel
Tillegg
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har også hatt det samme problemet noen ganger. Jeg kjører UZB1 på Z-net.

Var ikke noe i starten, men en periode var det ganske ofte. Mener ikke jeg har hatt det i det siste, ihverfall ikke på de siste 5-6 gangene jeg har lagt til noder. Har siste oppdateringer av Heatit termostater.

Hadde en sjekk av nodene med z-seer for en stund siden da jeg rescannet endel noder, mulig det ble bedre etter det. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å gjøre denne siden bedre. Du kan justere dine innstillinger for informasjonskapsler, ellers vil vi anta at dette er ok for deg.