Gå til innhold
  • Bli medlem
Støtt hjemmeautomasjon.no!

Funker Philips Hue fortsatt med Deconz?


Einar

Anbefalte innlegg

Jeg begynner å gå lei av Ikea pærer som faller ut av nett, og tenker å gå over til bare Hue pærer der slikt ikke har skjedd ennå.

Men så ser jeg på Power at de nå har Wi-Fi og Bluetooth. Det står ikke noe om Zigbee. Jeg sjekket med Philips sentralt (chat) som bekreftet at de fortsatt har Zigbee.
Men dette tyder jo på at det er ny hardware i dem! Har dere erfaring med disse, og at de fortsatt er stabile?
Det blir jo litt nedtur om disse nye Hue pærene ikke løser problemet. De jeg har er 2-3 år gamle.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og, ja, ingen tvil om at Hue pærer er av bedre kvalitet enn Ikea sine.

Til enkeltebruksomeråder duger Ikea sine godt.


Ingen av mine (bare en håndfull) har ramlet ut av nettet så langt.

Men det må nevnes at jeg ikke har noen Ikeapærer direkte knyttet til Ikeas fjærnkontroll. Når jeg prøvde det så var de en tanke ustabile.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er Ikea pærene notorisk ustabile!
Rett som det er må jeg skru av strømmen til dem. Og ikke sjelden må jeg resette dem og inkludere dem på nytt.

En av dem er helt utilsnakkendes! Ingenting jeg prøver får den på nett igjen. Men (Den gamle) Phoscon appen kan se den. Den viser rett MAC adresse.

Men det føyer seg vel inn i mitt generelle inntrykk av Ikea. Det er noe billig ræl.
Nok om det. Jeg prøver ialfall å kjøpe en pose Hue pærer og håper på det beste.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var i Moss for å hente kjøleskap på Power i dag. Og det ligger igjen 3 pakker med Hue pære/dimmer kit på kassadisken!! For en butikk!! Ligg unna!!
Men der kjøleskapet var, på Power Outlet var servicen nær kongelig. De har skjønt det. Og jeg rensket dem for Hue pære/dimmer kit.
Nå har jeg lagt inn de 3 pærene i Homeseer her. Og deletet dem igjen 🙂 Jeg skal ha dem på hytta. Det gikk som smurt.

Jeg har en Ikea bevegelsesssensor. Og den virker rett som det er. Det er det beste jeg kan si om den.

Xiaomi PIR sensorene virker bra når de er på nett. Men de faller som fluer, og må fanges inn på nett igjen med full reset/include.

Så når det gjelder PIR så er det Z-Wave som funker. Både Fibaro og Neo Coolcam som er en kinesisk klone av disse "golfballene".

Jeg begynner etterhvert å få ganske mange dingser på Zigbee og Z-Wave etterhvert. Og min statistikk sier at Z-Wave er dønn stabilt, og Zigbee (bortsett fra Philips) er et avansert flipperspill. Aquara dørbrytere ser ut som de funker bra de og, men der har jeg for det meste ikke events som gjør meg oppmerksom på at de evt. feiler.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å gjøre denne siden bedre. Du kan justere dine innstillinger for informasjonskapsler, ellers vil vi anta at dette er ok for deg.