Gå til innhold
  • Bli medlem
Støtt hjemmeautomasjon.no!

GuahtdimSeer 0.0.0.5 (action for å styre en enhet på basis av verdier fra en annen enhet)


Guahtdim

Anbefalte innlegg

Link til plugin 

HSPI_GuahtdimSeer_0005

 

Dette er en plugin som enn så lenge kun har en action (men på sikt så ser jeg for meg å lage den som en verktøykasse for diverse funksjoner som blir for små til å være i en plugin alene).

Denne action gjør det mulig å styre en enhet basert på en annens verdier innenfor gitte områder. Jeg har ikke funnet noe annen plugin som gir mulighet for å styre en enhet basert på ett spenn av verdier hos en annen. Mulig Spuds EasyTrigger kan gjøre dette, men i så fall har jeg ikke skjønt hvordan.

 

Hvordan sette opp :

  • VIKTIG!!! Stopp Homeseer og ta en kopi av hele katalogen til Homeseer (normalt "c:\program files (x86)\Homeseer HS3" for Windows) og legg kopien på ett trygt sted i tilfelle du trenger å gå tilbake.
  • Pakk ut filen i din Homeseer katalog - pass på at du får følgende oppsett (katalogen "Homeseer HS3" skal inneholde 2 nye filer HSPI_GuahtdimSeer.exe og HSPI_GuahtdimSeer.exe.config, mens du i katalogen Homeseer HS3\bin skal ha fått en ny underkatalog - GuahtdimSeer - med 16 filer)  
  • Restart Homeseer
  • Gå inn på Homeseer->Plugins->Manage og trykk enable på GuahtdimSeer

 

Action Set device value based on range values

Set device value based on range values er en action for å justere en device/enhet basert på en eller flere tallrekkefølger fra en annen device/enhet.

001-ChosenDeviceToFollow.png.2f855a8f02b191d462a2dfda08b67de3.png

 

1 - Dette er enheten du skal hente verdien fra

 

002-OutputDevice.png.89de718fd8c28737359f2c0068ac5dec.png

 

2 - Dette er enhetene du skal endre verdien på. Du kan legge til ved å velge i dropdown og trykke Add. Du fjerner ved å trykke Remove

 

003-Ranges.png.c35305ab1a57cde00016b7bc302e2fc0.png

3 - dette er tallrekkefølgene (range - hvis noen har noe bedre ord for det på norsk så hjelp meg!) og tilhørende verdi som skal sendes til enheten man skal endre.

 

004-AddRange.png.f34514190e0ae1e7452fe8a2d7607436.png

 

4 - Man legger til nye tallrekkefølger ved å legge inn fra, til og resultatet/verdien som videresendes for så å trykke Add. Man kan også oppdatere og fjerne eksisterende tallrekkefølger ved å trykke på Update og Remove.

 

En tallrekkefølge kan ikke overlappe en annen, men man kan legge opp til å ha "huller" f.eks en tallrekkefølge fra 1 til 10 og så den etterfølgende fra 15 til 20. Dette gir ett "hull" etter 10 og før 15. Hvis det ikke finnes en tallrekkefølge for en verdi funnet hos enheten du henter verdi fra så vil ikke det bli gjort noe/overført noen verdi til enheten du har satt opp til å endres.

 

Takk til @Kenneth for forslag til funksjonalitet og testing.

 

 

Ansvarsfraskrivelse:

Laste ned og bruke plugin gjøres på eget ansvar. Skulle jeg ødelegge Homeseer oppsettet ditt så kan jeg desverre ikke hjelpe deg.

 

 

Endringer:

0.0.0.5 - Endret slik at man kan ha mer enn en enhet som mål for endring.

0.0.0.4 - Public release.

 

 

Endret av Guahtdim
0.0.0.5
  • Like 1
  • Thanks 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for at du satte sammen denne plugin @Guahtdim, denne gir en etterlengtet funksjonalitet som "mangler" native i HS.

Det jeg har testet på er å justere styrken på ett utvalg av lys, basert på hvor mye lux målt på en sensor.

I mitt oppsett som dere ser under så er logiken enkel. Jo mindre Lux målt på sensor, jo mer styrke settes.

Lux skalaen her er ekvalent med sensoren som benyttes. I mitt tilfelle en philips hue motion sensor

 

GuahtdimSeer20.thumb.png.96d8ac568c8366c72bc0ff525af84a1c.png

Endret av Kenneth
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Guahtdim endret tittelen til GuahtdimSeer 0.0.0.5 (action for å styre en enhet på basis av verdier fra en annen enhet)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å gjøre denne siden bedre. Du kan justere dine innstillinger for informasjonskapsler, ellers vil vi anta at dette er ok for deg.