Gå til innhold
  • Bli medlem
Støtt hjemmeautomasjon.no!

Rydde device_tracker enheter


Anbefalte innlegg

Kjører Asuswrt med automatisk oppdagelse av enheter på nettverket. Har funket fint helt til jeg måtte gjøre en komplett tilbakestilling av ruteren. Nå har omtrent alle enheter som ikke er på fast ip fått ny ip som igjen har gitt meg en god dose med duplikater. 
 

Noen her som har tips til hvordan man enklest kan rydde opp? Hvis jeg sletter hele «known devices»-tabellen vil vel alt som har ip dukke opp på nytt igjen? Eller har noen tips til en bedre måte å gjøre det på?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det var min teori også. Testet med å slette et par enheter i known_devices og de forsvant iallefall i HA etterpå. Så da tok jeg ut en Excel-liste med navn, ip og Mac på alle aktive enheter i ruteren og satte i gang med å rydde vekk alle «døde» duplikater.

 

En restart senere så ser alt mye ryddigere ut 😃

  • Thanks 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å gjøre denne siden bedre. Du kan justere dine innstillinger for informasjonskapsler, ellers vil vi anta at dette er ok for deg.