Gå til innhold
  • Bli medlem
Støtt hjemmeautomasjon.no!

nybegynner i HA !! zigbee, z-wave, gateway/hub


sverre_telldus

Anbefalte innlegg

Har installert Ha på en pc, fått telldus (433mhz og z-wave), philips hue, div google chromcast/home  inn i Ha.  Men planen er og putte den bærbare pcen i et skap, og bruke hub til og kontakte mine enheter med. Jeg synes philips hue er god men ikke god nok! har endel zigbee enheter jeg ikke får brukt pga manglende støtte. Så er det en ide og bruke samsung smartthing? siden den kan støtte det meste innen både zigbee og z-wave og den kan ligge frarmme  i stua og derved får bedre kontakt? (noe pc en ikke kan...)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ville heller brukt en Raspberry PI med f.eks ConbeeII. Her kan du enten kjøre en instanse til av HA som sender info til hoved-enheten din, eller bare deCONZ som så kobles til hoved-enhet. Mange muligheter, og vil være mye mer fleksibelt enn å bruke HUE/SmartThings. Blir litt mer jobb i oppstarten da, og noe dyrere antar jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

38 minutter siden, Preference skrev:

Ville heller brukt en Raspberry PI med f.eks ConbeeII. Her kan du enten kjøre en instanse til av HA som sender info til hoved-enheten din, eller bare deCONZ som så kobles til hoved-enhet. Mange muligheter, og vil være mye mer fleksibelt enn å bruke HUE/SmartThings. Blir litt mer jobb i oppstarten da, og noe dyrere antar jeg.

Det høres avansert ut som du også skriver, men ser det som absolutt en mulighet. Men også som du skriver så koster det litt, jeg tenkte på smartthings pga nettopp prisen og at den støtter begge protokollene. Og fram til i dag så er faktisk Ha gratis siden jeg har både telldus og hue.  

 

Får bruke telldus inntil videre og se hva jeg gjør... 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å gjøre denne siden bedre. Du kan justere dine innstillinger for informasjonskapsler, ellers vil vi anta at dette er ok for deg.