Gå til innhold
  • Bli medlem
Støtt hjemmeautomasjon.no!

Er det noen som har erfaring med denne Cotech-bryteren og RXFtrx eller Telldus?


Anbefalte innlegg

Clas har en litt morsom lysbryter fra Cotech til en enda morsommere pris, 50 kroner! Smart Light fjernkontroll

 

Jeg kunne tenke meg å bruke denne, for jeg har en tredobbel lysbryter i et rom (til vanlig taklys, spotter og lys over kjøkkenbenken), og denne kan settes inn i veggboksen. Jeg ser jo også at RFXtrx Pro 1 skal støtte den, og den har jeg. Det samme skal vel Telldus Tellstick Z-wave, som jeg har gjennom Hass. Men er det noen som vet hvor godt denne greia funker i praksis? Det hadde jo vært kult hvis det berøringsfølsomme panelet som skal dimme, sender det ut på en måte som kan dekodes, så dimmingen lar seg bruke i et skript for å sette dimming i Fibaro Dimmer 2, men det er vel ikke mulig i sånne protokoller?

Endret av Mastiff
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å, fanken. Takk, da er det flere systemer med Cotech Smart. For RFXtrx-en og Tellstick Z-Wave (som også har en 433mHz del) er oppført som å støtte Cotech smart, som ifølge dem skal være 433mHz. Men da må Cotech ha både 433mHz og dette systemet. Lurer på hva slags hub eller enhet som støtter noe sånt. Har du noen anelse om det?

 

Edit: Det virker ikkke sånn, ut fra det jeg kan se i spørsmål/svar hos Clas (aldri vært innom den delen av Clas før). Noe prorprietært ræl. Rart de ikke gjør det Zigbee-kompatibelt når det først er 2.4gHz, da kunne det vel også styrt Philips Hue, for de som har dem. Så da får jeg vel heller se på en sånn Z-Wave-bryter:

 

4512714.thumb.jpg.65fecff13375499bf1ace20435d8ac50.jpg

Endret av Mastiff
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Mastiff skrev:

Rart de ikke gjør det Zigbee-kompatibelt når det først er 2.4gHz

Det er jo ikke bare-bare. EPS8266 og ESP32 har innebygd wifi-chip'er men det betyr ikke at det er enkelt å sende Zigbee-signaler med dem...

  • Thanks 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, men nå støtter vel ikke denne Clas-greia wifi heller. Den støtter ingenting som kan brukes til noe, bare proprietært. Det fins ikke engang en hub (så vidt jeg har funnet ut) som kan brukes som integrasjo i Hass eller lignende. Så det er et veldig dumt smartsystem...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å gjøre denne siden bedre. Du kan justere dine innstillinger for informasjonskapsler, ellers vil vi anta at dette er ok for deg.