Gå til innhold
  • Bli medlem
Støtt hjemmeautomasjon.no!

Google home og Spotify


Siri

Anbefalte innlegg

Vi har fått et stort ilandsproblem hjemme. Barna har hver sin google home koblet mot blant annet lys. De ønsker også å bruke den som høytaler. Men, når barn 1 spiller og barn 2 også vil høre på musikk stjeler jo barn 2 musikken fra barn 1. Ser ikke hvordan jeg kan få satt opp egne Spotifykontoer på de ulike høytalerne, slik at de kan spille samtidig. Må jeg sette opp egne hjem per rom?? 

 

En annen ting mens jeg først er her, det er jo ekstremt morsomt å skru av og på hverandres lys. Går det an å hindre dette? Føler jeg lever i REMA 1000 huset nå 

  • Haha 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Husk at høyttalerne er laget for å fungere sammen i en husholdning, og spotify lar deg ikke legge til flere kontoer. Det er samme problemstilling med Alexa, og så vidt jeg har forstått er det fordi 1) Spotify tillater ikke samtidig bruk på ulike enheter, og 2) både Amazon og Google vil heller at du skal bruke penger på deres strømmetjenester istedenfor Spotify... :( 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er jo ikke noe problem. Bare lag egen Google-konto til hvert barn og aktiver voice-match for hver, la de legge til hver sin Spotify-konto i Google Home appen. Da vil de kunne spille musikk samtidig med hver sin konto (regner med Spotify Family allerede er i bruk, eller er en investering verdt 30kr ekstra i mnd) :)

Endret av Preference
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å gjøre denne siden bedre. Du kan justere dine innstillinger for informasjonskapsler, ellers vil vi anta at dette er ok for deg.