Gå til innhold
  • Bli medlem
Støtt hjemmeautomasjon.no!

Philips hue og pærer med farge


Anbefalte innlegg

Jeg har et par Philips hue pærer koblet til gjennom Philips huben.  I philips hue appen er de koblet sammen to og to pærer slik at jeg stiller de samtidig.  Går ut ifra at det går i HA også men hvordan gjøres det? slik at jeg kan bruke et kort i Lovelace brukergrensesitettet ?

Endret av sverre_telldus
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, sverre_telldus skrev:

Takker det løste "problemet". 

Men det dukker kanskje opp nye problemer?

Å lage grupper i HA er ikke så lurt hvis du har mulighet for å lage grupper "nærmere" det du grupperer. Bruker du deconz til å styre zigbee nettet er det lurere å lage gruppene i deconz. Det er fordi deconz har førstehånds kjennskap til zigbee og kan sende gruppekommandoer til pærene. Når du lager en gruppe i HA så vet ikke HA noe om hvordan en kommuniserer med pærene. HA har ingen andre valg enn å sette tilstand på pærene hver for seg når du endrer på gruppen og det fører til to separate kommandoer på zigbee nettet.

Det har neppe stor betydning når det er to pærer, men begynner det å bli mange nok så vil du se at de ikke er helt synkrone lenger.

Edit: Hvis du bruker Hue hubben så kan du bruke gruppene som du har lagd i Hue appen i HA også. Men ser i dokumentasjonen til Hue integrasjonen at det kan være noen fallgruver her og der ......

Endret av stigvi
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 9.11.2020 den 10.14, stigvi skrev:

Men det dukker kanskje opp nye problemer?

Å lage grupper i HA er ikke så lurt hvis du har mulighet for å lage grupper "nærmere" det du grupperer. Bruker du deconz til å styre zigbee nettet er det lurere å lage gruppene i deconz. Det er fordi deconz har førstehånds kjennskap til zigbee og kan sende gruppekommandoer til pærene. Når du lager en gruppe i HA så vet ikke HA noe om hvordan en kommuniserer med pærene. HA har ingen andre valg enn å sette tilstand på pærene hver for seg når du endrer på gruppen og det fører til to separate kommandoer på zigbee nettet.

 

Ok da venter jeg på at jeg får min zigbee Conbee II Zigbee kommer i posten, får bruke philips hue litt til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å gjøre denne siden bedre. Du kan justere dine innstillinger for informasjonskapsler, ellers vil vi anta at dette er ok for deg.