Gå til innhold
  • Bli medlem
Støtt hjemmeautomasjon.no!
  • 0

Styre flere lyssoner med en dimmer


Snorrehd

Spørsmål

Planlegger elektro i nytt hus og lurer på hvordan jeg skal legge opp dimming. Ser at mange hus har 4-5 dimmere stående over hverandre og kan ikke skjønner hvorfor det er den beste løsningen. 

Jeg ønsker å legge opp til z wave styring og bygge dette ut etterhvert. Ønsker skrudimmer så har sett på Q light sin z wave dimmer. 

Det jeg lurer på er om det er mulig å sette opp en slags velgerbryter for lyssoner ved siden av en dimmer og så bruke samme dimmer til alle sonene avhengig av hvilken som er valgt i velgerbryteren?

Noen ideer? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 svar til spørsmålet

Anbefalte innlegg

  • 0
7 timer siden, Snorrehd skrev:

Ønsker skrudimmer så har sett på Q light sin z wave dimmer. 

SunRicher, Namron og HeatIt har også, verdt en titt. Qlight sine mangler visstnok strømmåling. Ikke den viktitgste funksjonen i verden, men likevel...

 

7 timer siden, Snorrehd skrev:

Det jeg lurer på er om det er mulig å sette opp en slags velgerbryter for lyssoner ved siden av en dimmer og så bruke samme dimmer til alle sonene avhengig av hvilken som er valgt i velgerbryteren?

Dimmerne må jo være et sted, men de kan leggs i en takboks.

 

Så vidt jeg vet finnes det ikke noe direkte som du spør om utenom denne: Veggkontroller - ZV9001T4-DIM (tronika.no)

Men den går ikke inn i en standard ELKO-ramme.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 0
6 minutter siden, Moskus skrev:

Så vidt jeg vet finnes det ikke noe direkte som du spør om utenom denne: Veggkontroller - ZV9001T4-DIM (tronika.no)

Men den går ikke inn i en standard ELKO-ramme.

Denne dimmerbetjeningen fungerer veldig godt. Styrer dimmere direkte via assosiasjoner, ikke via HomeSeer eller whatever system du har. Direkte styring gir god respons og du kan velge mellom 4 separate dimmere for betjening.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Svar på spørsmålet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å gjøre denne siden bedre. Du kan justere dine innstillinger for informasjonskapsler, ellers vil vi anta at dette er ok for deg.