Jump to content
  • Sign Up

Question

Posted

Planlegger elektro i nytt hus og lurer på hvordan jeg skal legge opp dimming. Ser at mange hus har 4-5 dimmere stående over hverandre og kan ikke skjønner hvorfor det er den beste løsningen. 

Jeg ønsker å legge opp til z wave styring og bygge dette ut etterhvert. Ønsker skrudimmer så har sett på Q light sin z wave dimmer. 

Det jeg lurer på er om det er mulig å sette opp en slags velgerbryter for lyssoner ved siden av en dimmer og så bruke samme dimmer til alle sonene avhengig av hvilken som er valgt i velgerbryteren?

Noen ideer? 

3 answers to this question

Recommended Posts

• 0
Posted
7 timer siden, Snorrehd skrev:

Ønsker skrudimmer så har sett på Q light sin z wave dimmer. 

SunRicher, Namron og HeatIt har også, verdt en titt. Qlight sine mangler visstnok strømmåling. Ikke den viktitgste funksjonen i verden, men likevel...

7 timer siden, Snorrehd skrev:

Det jeg lurer på er om det er mulig å sette opp en slags velgerbryter for lyssoner ved siden av en dimmer og så bruke samme dimmer til alle sonene avhengig av hvilken som er valgt i velgerbryteren?

Dimmerne må jo være et sted, men de kan leggs i en takboks.

Så vidt jeg vet finnes det ikke noe direkte som du spør om utenom denne: Veggkontroller - ZV9001T4-DIM (tronika.no)

Men den går ikke inn i en standard ELKO-ramme.

• 0
Posted
6 minutter siden, Moskus skrev:

Så vidt jeg vet finnes det ikke noe direkte som du spør om utenom denne: Veggkontroller - ZV9001T4-DIM (tronika.no)

Men den går ikke inn i en standard ELKO-ramme.

Denne dimmerbetjeningen fungerer veldig godt. Styrer dimmere direkte via assosiasjoner, ikke via HomeSeer eller whatever system du har. Direkte styring gir god respons og du kan velge mellom 4 separate dimmere for betjening.