Gå til innhold
  • Bli medlem
Støtt hjemmeautomasjon.no!

HS4 på Pi?


Anbefalte innlegg

Noen som har (funnet) en guide som inneholder alt man trenger for å legge inn HS4 på Raspberry Pi? Homeseer har lagt ut en guide som mangler mye...f.eks. den litt essensielle delen om hvordan man får lagt inn lisenskode (!).

 

Jeg fikk installert det, og det virket inntil jeg la inn noen Z-wave enheter, etter det vil den ikke starte opp mer...:(

 

Og en ting til - var det slik at det var en egen versjon for Pi? Og en annen for Linux generelt? Jeg tror jeg la inn den for Linux i så fall.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

 

Noe essensielt som ingen nevner når det gjelder HS på Pi er at du må kjøre Mono 6.10, og ikke Mono 5.x som du installerer med standard repository. Dette fører til at Mono krasjer kort tid etter oppstart.

Gjelder Raspberry OS og HS Linux install, hvordan det er når man legger inn HS sitt image vet jeg ikke.

 

Edit: 

Hvis du opplever at HS avslutter av seg selv, se denne tråden. HS4 har problemer med å kjøre på Mono 5.x.

https://forums.homeseer.com/forum/homeseer-products-services/system-software-controllers/hs4-hs4pro-software/1398555-segmentation-faults-on-linux

Endret av MrE
  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å gjøre denne siden bedre. Du kan justere dine innstillinger for informasjonskapsler, ellers vil vi anta at dette er ok for deg.