Gå til innhold
  • Bli medlem
Støtt hjemmeautomasjon.no!

Easee problemer


Anbefalte innlegg

Da er Easee sin skytjeneste nede på noe sånt som 24-30 time. Fjesbokgruppa vitner om mange kunder som ikke får ladet bilen sin.

For egen del får jeg ikke økt ladestrøm mer enn minimum på 6A og som er et trivielt problem i forhold til å ha en bil en ikke får ladet i det hele tatt.

Men det forsterker mitt inntrykk av "dingser" som skal ha en tilkobling til en skytjeneste for å virke. Før jeg kjøpte Easee sin laderobot så vurderte jeg andre. Kanskje det hadde vært verd det allikevel å gå for en annen med modbus eller zigbee, selv om de var dyrere i innkjøp ........

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tja, det er vel litt stygt å si at "hva var det jeg sa" når jeg stilte meg skeptisk til Easee og Zaptecs avhengighet av internett for å fungere skikkelig (lastbalansering etc.)

De bør fortsatt etter min mening ha en "on premise" variant for sameier etc. Hva skjer den dagen de EOL-er produktene?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

At slike produkter er AVHENGIG av skytjenester for å virke er ganske ille. At manglende skytjenester gir redusert funksjonalitet kan være ok men de MÅ kunne gi basistjenester noenlunde greit frittstående og en basistjeneste her er jo kort og godt Å LADE BILEN..

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

og da var vi her igjen med nedetid på easee sin skytjeneste. Jeg bruker ikke tibber sin lastbalansering eller lastdeling, men har det satt opp i Home Assistant og styrer strømmen derfra. Med det unngår man å bli utelåst fra laderen. Hvis jeg har satt ladestrømmen til 6A(Pause) kan man koble manuelt til laderen å justere ladestrømmen. Syntes det er veldig greit med 4G integrert i laderen, for jeg har en 50-60 meter til laderen og der er det ikke wifi. 

 

edit: 

 

ser HA hadde kontakt med laderen 2020-12-14T06:43:06Z, så kanskje de nærmer seg en løsning 

Endret av Kim123
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å gjøre denne siden bedre. Du kan justere dine innstillinger for informasjonskapsler, ellers vil vi anta at dette er ok for deg.