Gå til innhold
  • Bli medlem
Støtt hjemmeautomasjon.no!

Brainstorming: Korona-sikker og utendørs bryter eller annen trigger?


Anbefalte innlegg

Jentene mine og jeg bygger et utendørs juletre. Det skal selvfølgelig utstyres med WS2812-lenker og WLED.

 

image.png

 

Planen var å spille festlige animasjoner, siden det er en gangsti forbi huset der store deler av skolens elever går forbi. Men jeg er redd jeg kommer til å irritere naboene veldig hvis dette skal spille hele tiden

 

Ideen var da å lage en trådløs bryter, f.eks. en Aqara magnetsensor og lodde på en eller annen "vanntett" bryter, gjerne stor og rød.

 

Men det er jo korona-tider nå. Jeg kan ikke ha på meg å lage en løsning som faktisk potensiels vil kunne spre korona. Håndsprit har jeg ikke lyst til å sette ut for det vil nok koste en formue...

 

Kanskje en trø-bryter? Eller "kne-bryter"? Noe annet smart og/eller kult?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, jeg har lurt på det. Jeg har en ultrasonic sensor her, så det kan være jeg må prøve den tilnærmingen.

 

Ulempen er at den da trenger mer strøm enn jeg hadde tenkt. Ideelt går den på batteri. Men får vel til hva som helst hvis vi bare vil... ;)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 13.11.2020 den 10.36, aarpi3 skrev:

Hva med en IR eller ultrasonic bryter mot en arduino/ESP eller en smart implant?

 

Valget falt på en TOF10120-sensor som "tilfeldigvis" ramlet ned i postkassen da jeg egentlig skulle lete etter ultrasonic sensoren min. ;)

 

Den fungerer fint, men trengete litt smoothing i koden for å fungere optimalt, men dette skal jeg fortelle om senere. :) 

 

 

  • Like 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å gjøre denne siden bedre. Du kan justere dine innstillinger for informasjonskapsler, ellers vil vi anta at dette er ok for deg.