Gå til innhold
  • Bli medlem
Støtt hjemmeautomasjon.no!

Fyrtur krangler


bjwanvik

Anbefalte innlegg

Jeg har 2-3 Fyrturgardiner som krangler. 
Når de ble kjøpt (kanskje et halvt år siden?) fikk jeg paret de med Deconz, men de fungerte vel bare et par dager, så jeg sletta de og skulle legge til igjen, men etter det har de ikke villet.
Tok litt tak i dette i morges, og har oppgradert Deconz til siste firmware og siste (stable) versjon (2.05.86).
Har forsøkt reset på gardinene flere ganger, ut med batteri, men ingen verdens ting skjer når jeg forsøker å legge de til.
Fjernkontroll får jeg heller ikke til å pare med de.

Noen som har tips her?      Kvittering er helt sikkert rotet bort, så det er vel ikke så mye vits i å dra til IKEA for å returnere..?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde samme problem med begge mine. De fungerte fint lenge, men så tok de plutselig kvelden. Jeg prøvde "alt".
Jeg ga opp og tok de ned. Jeg lot de så ligge en stund uten batteri - sikkert en uke eller to - før jeg prøvde igjen. Da kom de etter hvert online igjen.
Nå kan jeg kontrollere de med HomeSeer / deConz men fjernkontrollen har jeg gitt opp for godt. Når jeg prøver å pare så får gardinene problemer igjen mot deConz.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tok å ladet batteriet litt, og prøvde på nytt - da kom den jeg tester på inn, men lystret ingen kommandoer.
Setter alle på lading og prøver igjen senere i dag.


Mistenker at det kanskje kan være noe rart med en firmware? De første jeg kjøpte har fungert helt fint hele tida, men disse har bare kranglet..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det hjalp svært lite å lade opp, samme å stå uten batterier noen timer.
Alle tre jeg plages med nektet å la seg inkludere, så jeg nullstillte de (for n'te gang), kjørte de helt ned (de står på soverom), og tok ut batteriene.
Lar de stå noen dager/uker, så får vi se :) Om det ikke blir da, fant jeg ut at IKEA tar vel forsåvidt retur uten kvittering, så det er også et alternativ - heldigvis har jeg ikke kappet i noen av disse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 måneder senere...
  • 2 uker senere...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å gjøre denne siden bedre. Du kan justere dine innstillinger for informasjonskapsler, ellers vil vi anta at dette er ok for deg.