Gå til innhold
  • Bli medlem
Støtt hjemmeautomasjon.no!

To merkelige noder dukket opp i z-wavenettet...


Anbefalte innlegg

Måtte reinkludere en Danalock som hadde falt ut av nettet etter å ha stått strømløs en god stund (merkelig, men det er en annen sak).

 

Når den var lagt inn og alt var bra fortsatte loggen med dette:

 

nov-15 12.13.26   Z-Wave Getting Z-Wave node list for network xxx.
nov-15 12.13.26   Z-Wave Found 75 Z-Wave nodes
nov-15 12.13.26   Z-Wave Syncing Z-Wave nodes with device list...
nov-15 12.13.27   Z-Wave Synchronize nodes finished. Number of device nodes to be created/added = 2
nov-15 12.13.27   Z-Wave Device synchronization needs to get Z-Wave class information for 2 nodes.

 

441772475_Screenshot2020-11-15at12_14_58.thumb.png.5c1bf4cf3067dbad9c1ee6f39c87da2c.png

 

Litt merkelig, men ser at alle er eksisterende batterinoder bortsett fra 126 og 127

 

Disse er nå lagt inn i HS som Z-Wave Node 126 Sigma Switch og Z-Wave Node 127 Sigma Switch. Og hvor kom disse fra og hva i all verden er de? Ikke klarer jeg å huske om jeg hadde disse i det hele tatt før heller. Arghh...

Endret av mk1 black limited
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, jeg tenkte det, men så kan det jo hende det er noder jeg faktisk har og bruker (hadde vært fint med en mulighet til å søke i eventer som ikke virker lenger fordi devicen ikke finnes lenger...), men det oppdager jeg vel etter hvert. :)

Med 70+ noder så er det ikke så lett å huske alle sammen :D 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å gjøre denne siden bedre. Du kan justere dine innstillinger for informasjonskapsler, ellers vil vi anta at dette er ok for deg.