Gå til innhold
  • Bli medlem
Støtt hjemmeautomasjon.no!

Heatit z-scene controller og parameterstyring i Homeseer


gah

Anbefalte innlegg

Trenger sårt litt hjelp med parametersetting. Jeg forsøker å endre funksjonen på den ene knappen slik at denne også styrer Switch Multilevel Devicen (tror dette er satt opp allerede gjennom associations).

 

Spoiler

image.png.7ecb20cc7ed6b0f96df60dd21360a6fb.png

 

Da tenker jeg at jeg må sette følende parameter til "Enable"

 

image.png.121194cd173d3f9281515a42bfa20b91.png

 

Når jeg forsøker å sette dette i Homeseer så kan det virke som at denne endringen ikke registreres (står fortsatt 0 i value etter at jeg at bekreftet).

 

image.png.8584bbab6a3e8c007474046799fe5237.png

 

En annen ting som jeg ikke forstår er dersom jeg ville ha endret "Byte 3: Lower Switch Value" så har ikke Homeseer noe "3 byte" alternativ, kun 1, 2, 4 og Auto.

 

Merkelig nok så har jeg fått dette til på knapp 1 og 2 for en stund siden, men hva jeg gjorde annerledes da er ikke godt å si.

 

Andre ting jeg har gjort:

  • Parameter 2 Value 0 (Pair Mode satt til Separate mode)
  • Parameter 22 Value 1

 

Noen tips?

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, gah skrev:

Når jeg forsøker å sette dette i Homeseer så kan det virke som at denne endringen ikke registreres (står fortsatt 0 i value etter at jeg at bekreftet).

Er er i problemet at du må regne med bytes. Alt det der er en parameter.

 

Byte 1, 2, 3 og 4, skal slås sammen til én verdi som du kan sende som parameter. Som du ser lister den opp 4 bytes, selv om den siste ikke er i bruk (verdien skal være 0).

 

Dermed blir det slik, hvis logikken min er riktig:

Byte 1: Verdi 1 -> 1-> HEX = 1

Byte 2: Verdi 255 -> HEX = FF

Byte 3: Verdi 0 -> HEX = 0

Byte 4: Verdi 0 -> HEX = 0

 

HEX blir det Byte4 Byte3 Byte2 Byte 1

HEX Sum:00 00 FF 01

image.png

 

Så hvis jeg har tenkt og regnet riktig skal du sette Byte-størrelsen til 4 og sende inn verdien 65281.

 

Men alt dette er jo default-verdier, så du skal jo ikke behøve å sette dem på nytt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å gjøre denne siden bedre. Du kan justere dine innstillinger for informasjonskapsler, ellers vil vi anta at dette er ok for deg.