Gå til innhold
  • Bli medlem
Støtt hjemmeautomasjon.no!

Jowihue/Conbee: Hvordan sette power-on innstillingene til Phillips Hue pærer?


JxxxIxxx

Anbefalte innlegg

Jeg har skaffet meg en Conbee 2 og Jowiehue-plugin og såvidt begynt å prøve meg fram med å koble til noen Phillips Hue lyspærer.
En ting jeg har merket meg er at hvis jeg tar strømmen på lyspærene så blir de satt til "fullt på" når de får strømmen tilbake. Ikke spesielt praktisk at flere lamper går til fullt lys midt på natta hvis strømmen går og kommer tilbake, spesielt ikke hvis vi ikke er tilstede.

Finnes det noen enkel måte å stille pærene eller systemet slik at de går tilbake til den innstillingen de hadde før strømbruddet?

Så vidt jeg kan finne ut så er det mulig å konfigurere disse pærene slik at de går tilbake til sin siste tilstand når strømmen kommer tilbake etter et strømbrudd, men de kommer tydeligvis ikke med denne innstillingen satt i utgangspunktet, og det er vanskelig for meg å se hvordan jeg skal få til å endre dette når de er koblet til en Conbee og ikke en Hue Bridge.

Jeg har søkt og lett, men får mest bare opp en del forvirrende og kryptisk informasjon om fikling med innstillinger og manuell redigering av filer i Deconz softwaren som styrer Conbee, noe som er laaangt over mitt kompetansenivå for øyeblikket. Det jeg kan finne av veiledninger ser ut til å forutsette at man allerede er vel bevandret i hvordan Deconz fungerer "under panseret" og kan å bruke programmet.

Er det jeg som ikke har funnet den riktige informasjonen og er det andre måter å oppnå dette på? Og eventuelt, finnes det en lettfattelig oppskrift på å få til dette i Deconz som ikke krever at jeg bruker timer og dager på lære meg den (for en "vanlig" bruker) meget kryptiske Deconz softwaren?

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litt av grunnen til at jeg har Hue-lysene i Hue-Huber istedet for deConz(kun Ikea og Kina) er pga. bla. slikt(hovedgrunnen er at det er lett å synce mot musikk i fra iOS-app for kidsa)
Men siden det går å sette de i lastonstate i Hue-hub, så skal det jo være mulig i deConz. Ved to av og påslåinger av spenning så resetter de seg likevel om de skal bruke sist status. Tror ikke det er mye over et år siden funksjonaliteten kom til Hue. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å gjøre denne siden bedre. Du kan justere dine innstillinger for informasjonskapsler, ellers vil vi anta at dette er ok for deg.