Gå til innhold
  • Bli medlem
Støtt hjemmeautomasjon.no!

Får ikke aktivert Spotify på Alexa


kåres

Anbefalte innlegg

Hei! Vi har flere echo/alexa enheter i huset og de fungerer upåklagelig. I dag skulle jeg endre konto for Spotify så vi kan ha en dedikert konto for bruk i stua og badet. De øvrige har egne kontoer til hver av barna.. 

For å legge til en annen konto måtte jeg deaktivere Spotify skillsen, men nå får jeg ikke aktivert igjen. Får beskjed om at jeg ikke får gjort det pga geografiske restriksjoner? Fungerte helt fint frem til deaktivering, og fungerer fortsatt på barnas doter. 
 

Jeg har ikke gjort noen endringer for kontoen som er koblet til dot'en... Noen tips? 

Endret av kåres
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, kåres skrev:

I dag skulle jeg endre konto for Spotify så vi kan ha en dedikert konto for bruk i stua og badet. De øvrige har egne kontoer til hver av barna.. 

Går det an? Jeg trodde en Amazon konto kun kunne koble seg til én Spotify-konto...?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, Moskus skrev:

Går det an? Jeg trodde en Amazon konto kun kunne koble seg til én Spotify-konto...?

Kun en Spotify pr. Amazonkonto ja, så må opprette en egen Amazonkonto på den andre og legge til den andre Spotifykontoen på den. 
Og så er alternativet å si Spotify connect for å koble til en enhet med annen Spotifykonto (blir bare midlertidig).  

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 timer siden, Moskus skrev:

Går det an? Jeg trodde en Amazon konto kun kunne koble seg til én Spotify-konto...?

Stemmer det, barna har egne Amazon brukere koblet til sine echoer. Det er bare at den i stua og badet har vært tilkoblet min bruker som byr på litt utfordringer når jeg f.eks hører på musikk i garasjen, bilen etc. Skulle derfor legge til en egen Spotifykonto i stua/badet... Gikk ikke så bra🙄

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kan være en "bug" hos Amazon eller Spotify for tiden. Jeg får ikke til å spille musikk av med Echo Auto via Spotify, det begynte på søndag kveld. Den sier bare "You need the Spotify app, taking you to the app store", men Spotify er selvfølgelig installert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da håper jeg det er en bug de finner ut av. Amazon hevder de ikke rår over dette, men at det er Spotify som velger eventuelle begrensninger... Ser i vurderingene av Spotify skill at det de siste dagene har kommet kommenterer fra andre brukere som har hatt Spotify aktivert i lang tid, men nå opplever det samme... Det er når ting ikke virker man virkelig merker hvor mye man bruker stemmekontroll i hverdagen. Jeg tar meg nå i at jeg gjør det nesten på autopilot når jeg kommer hjem, tar klesvask på badet, pusser tenner om morgenen/kveld osv.  

Endret av kåres
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 9 måneder senere...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å gjøre denne siden bedre. Du kan justere dine innstillinger for informasjonskapsler, ellers vil vi anta at dette er ok for deg.