Gå til innhold
  • Bli medlem
Støtt hjemmeautomasjon.no!

Fermates evigvarende prosjekt


Fermate

Anbefalte innlegg

Jeg har ikke tid til å skrive så detaljert som @Moskus (for det er så mange ting jeg må få testet...)

Men jeg kan jo samle noen linker her inntil videre:

 

Lokalavisa (2014)

(Journalisten var entusiastisk men ikke så veldig teknisk... :) )

 

Sinus Online (2014)

(Veldig oppsummert :) )

 

God morgen Norge TV2 (2015)

(Synd ikke WiFi kaffetrakteren var på plass da :( )

 

TU (2016)

(Synd ikke Alexa var på plass den gang :( )

 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mens jeg søkte opp disse linkene ramlet jeg over noen gamle domene svindel forsøk saker som er ganske fornøyelige:

 

VG (2006)

ComputerWorld (2010)

 

Lydopptakene ligger ikke på nett lengre, men jeg har den (usensurerte) versjonene av den siste samtalen selv ;)  vedlagt.

(Om svenskene ønsker å klage på brudd på personvernet så er jeg klar for det ;) )

cw1.mp3

cw2.mp3

cw3.mp3

 

Siste gang de presterte å ringe meg ble det en veldig kort samtale 18 Sekunder :) 

(De fordømte nye telefonene sier jo pipp-pipp når en spiller inn en samtale :( )

  • Like 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 år senere...

Når jeg holder foredrag om smarthus er det ofte som en slags edutainment på slutten av dagen/komferansen/kickoff etc.

For at alle skal ha glede av det jeg snakker om har jeg funnet ut at jeg først må vise dem hva dette går ut på.

Jeg inviterer derfor hjem til meg selv i en 23 minutter lang video som viser et "normalt" døgn i huset vårt.

 

Denne videoen ble laget i 2018 og begynner å bli utdatert så jeg tenkte at jeg kunne la dere få en kikk på den.

 

Den er jo timet for at jeg skal rekke og snakke og forklare så det blir jo litt som å prøve å fortelle en Gary Larson vits uten bildet men jeg ønsker jo ikke å legge ut voice-over'en heller...

 

De som er ekstra nysgjerrige får heller bestille meg til å holde hele foredraget på tilsammen ca 40 minutter (reklame, reklame :) )

 

https://youtu.be/np9S-9TW6hQ

 

(Som et eksempel: Den første bråstoppen med bremse lyd og svart skjerm er der for at jeg skal kunne si:
"NEI vi skal IKKE overlate introen til Godmorgen Norge, som den ekte nerd jeg er bør nok heller introen være som slik som dette")

 

Tips: Alexa sekvensene HAR lyd ;) 

  • Like 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å gjøre denne siden bedre. Du kan justere dine innstillinger for informasjonskapsler, ellers vil vi anta at dette er ok for deg.