Gå til innhold
  • Bli medlem
Støtt hjemmeautomasjon.no!

Alternativer til Mill Wifi socket


Oddmarius

Anbefalte innlegg

Jeg klikker snart på Mill wifi sockets.

Har 2 sockets som har vært oppe 24/7 i snart 3 år, mens andre sockets faller ut hele tiden. Byttet wifi til Asus wifi 6 mesh i sommer, og etter den tid har jeg ikke klart å koble socketene opp på nett igjen. De 2 gamle gikk opp med en gang og er stabile, mens resten (5 stk) har jeg gitt opp etter å he brukt utallige timer med forsøk på å justere Wifi setup etter alle kunstens regler (og info funnet på nett).

 

Nå er jeg ute etter alternativer til Mill Wifi sockets som kan brukes på panelovner.

 

Jeg har en Homey som alt kobles til, og kan i prinsippet lage med varmestyring gjennom denne. Det betyr at jeg ikke nødvendligvis trenger en "all-in-one" løsning som Mill socket, men jeg kan bruke ulike typer løsninger.

 

Noen som har testet ut å f.eks. kombinere Aqara temp sensor og andre sockets som Hue Smart plug?

Da kan jeg sette temp sensor på et ønsket sted i rommet og justere panelovner av/på ut fra ønsket temp til ulike tidspunkter. Alle panelovner er av merket Adax, men er uten wifi.

 

Er også åpen for andre forslag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Oddmarius skrev:

Noen som har testet ut å f.eks. kombinere Aqara temp sensor og andre sockets som Hue Smart plug?

Denne typen løsning er jo en veldig vanlig løsning i disse kretser. :)

Jeg har diverse forskjellige temperatur-sensorer (Z-wave, Zigbee, 433MHz) som styrer diverse Z-wave-plugger med en virtuell termostat. Skulle forundre meg om Homey ikke kan det samme.

 

Alternativt kan du bruke en batteri-termostat, som f.eks. Z-TEMP2 assosisert direkte til en Z-wave plugin-modul. Så fungerer det selv om Homey skulle gå ned.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Moskus skrev:

Denne typen løsning er jo en veldig vanlig løsning i disse kretser. :)

Jeg har diverse forskjellige temperatur-sensorer (Z-wave, Zigbee, 433MHz) som styrer diverse Z-wave-plugger med en virtuell termostat. Skulle forundre meg om Homey ikke kan det samme.

 

Alternativt kan du bruke en batteri-termostat, som f.eks. Z-TEMP2 assosisert direkte til en Z-wave plugin-modul. Så fungerer det selv om Homey skulle gå ned.

 

Du nevner Z-wave her, er det å fortrekke foran Zigbee? 

Hvilke plugger er de bedre på markedet?

 

Er litt novise på temaet, så stiller fortsatt dumme spørsmål.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Oddmarius skrev:

Du nevner Z-wave her, er det å fortrekke foran Zigbee? 

Det er mest smak og behag. Jeg foretrekker Z-wave, jeg har mest stabilitet med det og mest Z-wave utstyr. Det er minst dill og rot med Z-wave. For meg.

 

Andre liker Zigbee, og har mest av det utstyret.

 

 

1 time siden, Oddmarius skrev:

Hvilke plugger er de bedre på markedet?

De finnes i mange farger og fasonger. :)

Ikea har jo til og med noen som ikke koster en formue.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å gjøre denne siden bedre. Du kan justere dine innstillinger for informasjonskapsler, ellers vil vi anta at dette er ok for deg.